BIZIT 2024

Prikaz zbira vrednosti serija u Excel grafikonu

Kada želite da u grafikonu prikažete zbirnu vrednost prodaje prema nekom kriterijumu dobar izbor je Stacked Bar ili Stacked Column grafikon. Na primer, na ovaj način može da se vidi pojedinačna vrednost prodaje u svakom od kvartala jedne godine, a vrednost sve četiri serije prikazuje ukupnu vrednost. Ako dodate oznake vrednosti serija (Data Labels) moći ćete da vidite iznose, ali kako proceniti ukupan iznos, odnosno ukupnu vrednost serije?

Za početak, selektujmo podatke i napravimo Stacked Bar grafikon. Excel poseduje jedan moderan stil koji ćemo iskoristiti za prikaz grafikona (Style 8 u listi stilova). Zatim, bilo bi zgodno da dodamo oznake vrednosti serija (Data Labels), kao i da podesimo da se vrednosti na osi iskazuju u milionima. U nekoliko koraka došli smo do sasvim pristojnog grafikona.

PCPress.rs Image

Kako izračunati ukupnu vrednost? Najpre, hajde da u izvornoj tabeli dodamo još jednu kolonu. Nazovimo je UKUPNO, a zatim u redovima izračunajmo prodaju kao zbir vrednosti u sva četiri kvartala.

PCPress.rs Image

Selektujte vrednosti u koloni UKUPNO, te ih iskopirajte na Clipboard (CTRL+C). Kliknite na grafikon, a zatim primenite opciju Paste (CTRL+V). Pojaviće se nova serija koja prikazuje zbir vrednosti prodaje u sva četiri kvartala.

PCPress.rs Image

Za novu seriju uključite prikaz njenih vrednosti (Data Labels). Ukinite sve formate za ovu seriju, pozadinu i okvir načinite transparentnim. Za poziciju prikaza vrednosti treba izabrati Inside Base kako bi se ona pojavila odmah na kraju. Skratite opseg vrednosti na osi, pomerite legendu nadole… U nekoliko koraka dobili ste grafikon koji prikazuje vrednost prodaje u četiri kvartala, kao i oznaku ukupne vrednosti prodaje na kraju…

PCPress.rs Image