Šta Srbi najčešće kupuju i prodaju online?
Nedavno smo pisali o tome šta se najčešće kupuje preko eBaya i istraživanje je bilo prilično interesantno. Tim povodom smo kontaktirali domaći eBay poznatiji kao Limundo i evo njihovih statistika.
Počećemo od najzastupljenije kategorije u ponudi Limunda – odeće. Preko 20.000 aukcija čini 21% ponude Limunda. “Slabiji” pol je ovde jači, jer je ponuda odeće za damepreko 5 veća od ponude za gospodu. Samo ženskih majica ima više od svih muških artikala zajedno. Za odećom sledi kolekcionarstvo sa 14%, potom filatelija sa 9, dok kategorija Za bebe i decu čini 8 procenata celokupne ponude.
Na Kupindu je situacija drugačija. Knjige, koje na Limundu čine skromnih 6,5% ponude, na Kupindu ubedljivo dominiraju sa 33% ili oko 376 hiljada artikala. Kao i na Limundu, Kolekcionarstvo je ovde zastupljeno sa 14%. Ženska i muška odeća zajedno imaju 10%,muzika oko 6, a u značajnije kategorije spadaju još Za bebe i decu, Auto i moto iAksesoari, svaka sa po 5% udela u ponudi Kupinda.
Naravno, ponuda nije isto što i prodaja, mada veza između njih postoji. Ovo ilustruje Limundo gde se najviše prodaje odeća – preko 23.000 artikala mesečno. Drugo je kolekcionarstvo sa oko 19.000 kupoprodaja, dok se predmeti za bebe i decu prodaju oko 11.000 puta za jedan mesec. Ovde bi vredelo pomenuti kategoriju Časopisi, stripovi i igrekoja se u poslednjih nekoliko meseci može pohvaliti ubedljivo najvećim stepenom uspešnosti prodaje – preko 50%!
Na Kupindu su za poslednja tri meseca u vrhu tabele najčešće prodavanih predmeta aksesoari pretekli knjige, mada i jedni i drugi u broju prodatih predmeta učestvuju sa po oko 14%. Slede Računari i oprema, Kolekcionarstvo i umetnost, Odeća i predmeti Za kuću i baštu, svi sa između 7 i 8 procenata udela u prodaji. Najbrže “idu” predmeti namenjeni kućnim ljubimcima, a tu negde su aksesoari i predmeti za negu tela.
Izvor: Limundo