Tesla ažurira softver autopilota u Kini
Tesla je u utorak započeo dugo očekivano nadogradnju softvera autopilota u Kini i dodao funkciju gradske navigacije. Kineski građani su ipak razočarani.

Kineski vlasnici Tesla automobila su razočarani novim ažuriranjem autopilota i smatraju da Mask nije ispunio svoje obećanje. Tesla je kroz aplikaciju u Kini obavestio svoje korisnike da će omogućiti automatsku promenu trake u zavisnosti od brzine kretanja i rute i prikazati semafore na raskrsnicama kao i da će uneti samostalno odlučivanje o skretanju. Kamera koja se nalazi unutar vozila prema obećanju biće fokusirana na pažnju vozača.
Autopilot u Tesla automobilima u Kini je manje sofisticiran u odnosu na vozila koja su dostupna u Sjedinjenim Državama zbog lošije obuke podataka o kineskim putevima i saobraćajnim pravilima.
FSD je paket tehnologije koji se koristi za kompilikovane saobraćajne uslove dok autopilot upravlja rutinskim uslovima. Musk je obećao da će u Kini uvesti kompletan sistem autopilota i FSD. U prvom obećanju ove usluge u Kini su trebale da budu dostupne do kraja prošle godine.
Ažuriranje je počelo ipak tek februara ove godine, a korisnici su veoma razočarani jer većina najavljenih funkcija nije dostupno.
Kašnjenje uvođenja potpunog FSD sistema u Kini ostavlja Teslu na začelju u odnosu na kineske rivale kao što su Huawei, Xiaomi i Byd, koji lansiraju desetine električnih vozila sa naprednim softverom za pametnu vožnju koji je u stanju da se kreće kroz komplikovani gradski saobraćaj u Kini.
Tesla svojim kupcima naplaćuje dodatnu naknadu od skoro 9.000 dolara za pristup ograničenoj verziji svog softvera FSD u električnim vozilima koja se kreće po ceni od 32.000 dolara.
Xiaomi prodaje limuzinu SU7 po ceni od 29.700 dolara i nudi poboljšani sistem pametne vožnje uključujući navigaciju po gradu besplatno.
Izvor: msn.com