Alibaba pretekla Amazon u e-trgovini
Poslednja rang lista najboljih sajtova na svetu, koju je napravila Alexa, Amazonova platforma za analizu rada kompanije, pokazala je da je Taobao.com u vlasništvu kompanije Alibaba, prešao na desetu poziciju, za jedno mesto ispred Amazon.com.
Ova rangiranja se računaju korišćenjem kombinacije broja prosečnih dnevnih posetilaca i prikaza stranica tokom poslednjeg meseca. Posetioci sajta Taobao na njemu u proseku provode više od 8 minuta dnevno, dok na sajtu Amazona prosečno provedu 7 minuta i 40 sekundi.
Najnoviji podaci ukazuju na to da Alibaba, takođe, osvaja svet i kada su u pitanju mobilne aplikacije. Izveštaj App Annie, koji meri broj najbrže preuzetih besplatnih mobilnih aplikacija, pokazuje da je AliExpress tokom marta izbio na deveto mesto i to kao jedina aplikacija za šoping. Izveštaj se bazira na mesečnim podacima za preuzimanje u iOS i Google Play prodavnicama širom sveta. Ova statistika pokazuje da je AliExpress skočio za 12 mesta od februara 2018. godine, i da se nalazi jedno mesto ispred popularne aplikacije Snapchat-a. Izveštaji ukazuju da aplikacije za elektronsku trgovinu postaju sve popularnije i da sve više ljudi kupuje putem mobilnog telefona.
Međutim, podaci GlobalWebIndex-a su malo drugačiji. Po njima ljudi i dalje preferiraju da posećuju sajtove prodavnica u potrazi za popustima, i to putem pretraživača na svojim računarima. Skoro 50 odsto više korisnika interneta je u toku prethodnog meseca posetilo sajtove za e-trgovinu putem računara, nego što je koristilo aplikacije za kupovinu na svojim mobilnim telefonima. Podaci GlobalWebIndex-a pokazuju da je skoro tri četvrtine svih korisnika interneta u 40 najrazvijenijih ekonomija u svetu, kupilo nešto online u proteklom mesecu. To znači da 80 procenata ljudi koji posećuju online prodavnice, svakog meseca bar u jednoj nešto kupi.
Izvor: The Next Web