Digital Day: Kupci u digitalnom svetu
Najveća i najznačajnija regionalna konferencija posvećena digitalnom i interaktivnom marketingu, Digital Day, održana juče u Domu omladine Beograda, okupila je eminentne predavače i zemlje i regiona koji su govorili o trgovini na internetu.
Tema ovogodišnje konferencije „Connected Shopper“ približila je publici aktuelne industrijske trendove, najbolje metode, praksu i iskustva u oblasti digitalnog marketinga. Od stručnjaka koji se bave istraživanjem tržišta, predstavnika regulatornih tela i telekomunikacionih operatera i menadžera velikih kompanija, preko kreativnih direktora i analitičara, do uspešnih preduzetnika koji stoje iza velikih i rastućih kompanija – Digital Day 2017 je pokrio sve: od teorije i edukacije do analize i prakse.
Ukoliko želimo da uspešno poslujemo, moramo prihvatati trendove dovoljno brzo, a ukoliko želimo da budemo među najuspešnijima, onda treba da postavljamo trendove. Okruženje je turbulentno, promenljivo i ne dozvoljava tradicionalne metode poslovanja. Po globalnim trendovima koje i Srbija prati, digitalno tržište će rasti, a pitanje je da li ćete vi biti deo njega ili sedeti po strani i gledati u svoje propuštene prilike. Agilni pristup, fleksibilno poslovanje, fokus ka mobilnom oglašavanju, prilagođavanje novom tipu sadržaja i konzumenata, samo su neki od elemenata bez kojih ne možete. Pored ljudi, živimo u okruženju u kojem polako, ali sigurno i mašine počinju da komuniciraju sa nama, ali i jedne sa drugima, generišući ogromnu količinu podataka, uglavnom o nama. Ti podaci se koriste kako bismo u najboljem trenutku dobili reklamu za ono što nas interesuje. Ali treba biti pažljiv, teži se transparentnosti i postavljaju se ograničenja i kada je prikupljanje podataka o kupcima u pitanju, kako bi svako u svakom trenutku bio svestan za šta se podaci o njemu koriste i kako ne bi došlo do zloupotrebe.
Kada je sadržaj u pitanju, razni algoritmi, analize i grafikoni pomažu nam da bolje shvatimo šta ljudi žele, kuda nas vode novi trendovi i šta ljudi brže prihvataju. Slušali smo i najuspešnije i čuli njihov put do zvezda, otkrili su nam svako svoju formuli poslovanja i primetili smo da iako različiti, mnoge stvari su im zajedničke: kupovina se pomera u online, dobar plan je ključ dobrog poslovanja, kao i konstantno unapređivanje usluga i proizvoda koje nudite. Ne zaboravite, dovoljne su dobra ideja, dobar plan i istrajnost, čak i kada svi sumnjaju u vas.