Facebook: reklame na osnovu veroispovesti i političkih uverenja
Facebook planira da uskoro dozvoli oglašivačima da ciljaju korisnike na osnovu njihovog verskog, te političkog opredeljenja.
Tako će promene dozvoljavati kompanijama da ciljaju, ili blokiraju, određene grupe, a na osnovu opredeljenja koja stoje u okviru njihovih Facebook profila, te postova koje su lajkovali, ili grupa čiji su članovi. Ovaj potez je izazvao zabrinutost, budući da bi ekstremističke grupe u budućnosti lakše mogle da dolaze do onih na koje bi njihova propaganda mogla da utiče, a iz kompanije uveravaju da će svi sadržaji koji ne odgovaraju uslovima korišćenja biti na vreme uklanjani sa platforme, što uključuje i ekstremističke, te druge sadržaje koji šire mržnju.
Korisnici bi u budućnosti trebalo da dobijaju obaveštenja o informacijama koje pružaju, a koje bi mogle da se koriste u marketinške svrhe, te bi reklame koje su u vezi sa njihovim sferama interesovanja trebalo da dobijaju samo oni koji na to budu pristali. Facebook bi, u slučaju da prekrši neku od uredbi koje donosi General Data Protection Regulation (GDPR), u budućnosti mogao da se suoči sa kaznom i do 1,1 milijarde dolara, budući da će se ova regulativa baviti načinima na koje kompanije prikupljaju, te čuvaju podatke o korisnicima.
Izvor: The Telegraph