Google Buzz: Problemi sa politikom privatnosti
Pretraživački gigant će od svojih korisnika zatražiti da potvrde ili izmene svoja podešavanja kad je reč o sigurnosti, počev od 5. aprila.
U Google su bili primorani da naprave brojne promene na Buzz-u, samo nekoliko dana nakon lansiranja. Ovaj potez bio je posledica zabrinustosti korisnika za lične podatke koje ostavljaju Buzz-u.
Prethodnog meseca, Kongres SAD-a je po ovom pitanju zahtevao hitnu istragu, koja je i otkrila nedostatke sistema. Više od deset članova Kongresa potpisalo je pismo upućeno FTO-u (Federal Trade Commission), sa zahtevom da istraže kritične tačke koje se tiču privatnosti Buzz-a. Novije modifikacije čak otkrivaju sve aspekte korisničkog profila, počev od javnih podešavanja pa sve do otkrivanja sajtova sa kojima su korisnici povezani.
“Ubrzo nakon lansiranja, shvatili smo da Buzz ne funkcioniše baš najbolje, pa smo odmah reagovali kako bismo ispravili greške.” kaže menadžer Buzz-a, Todd Jackson, u svom blogu.
Poverenje korisnika
Google je lansirao Buzz početkom Ferbuara ove godine i integrisao ga sa Gmail-om, koji trenutno ima 170 miliona korisnika.
Buzz omogućava korisnicima da postavljaju i menjaju statuse, dele određene sadržaje i čitaju i komentarišu postove drugih korisnika sa kojima su povezani, slično kao na Facebook-u.
Usled zabrinutosti zbog objavljivanja prevelikog broja informacija, Google je izmenio Buzz. Izmene se sastoje pre svega u tome što su način objavljivanja informacija korisnika učinili jasnijim, a process blokiranja “prijatelja” jednostavnijim.
Ove rane izmene, prema nekim kritičarima, nisu dovoljne.
Iako načinjena šteta ne može biti ispravljena, iz Buzz-a obećavaju povećanu sigurnost i nove izmene sve dok ne postanu odgovrajuća konkurencija Facebook-u i Twitter-u.
Izvor: www.bbc.com