Inovacijama do kupaca
Popularni sajt za elektronsku trgovinu AliExpress je sve prisutniji na našem tržištu. Zhiyu Chen, komercijalni direktor AliExpress‑a, učestvovao je na konferenciji xCEEd2017, što je bila dobra prilika da ga pitamo kako će njegova kompanija nastupiti u Srbiji.
Kako je AliExpress postao jedan od globalnih lidera u oblasti e‑commerce‑a?
Ključni razlog zbog koga je AliExpress lider u ovoj oblasti je što ulažemo ogromne napore na unapređenje korisničkog iskustva na našoj platformi. Konstantno se trudimo da unapredimo naš servis i rezultat je rast naše platforme na globalnm nivou. Trudimo se da se naši korisnici osećaju ne kao kupci, nego kao deo zajednice – upravo to ljudi često kažu kada ih pitamo zašto im se dopada AliExpress. Drugi važan razlog je što nudimo širi opseg proizvoda od mnogih drugih e‑commerce platformi. Najzad, koristimo big data model kao način da unapredimo sve aspekte našeg servisa, od logistike do plaćanja.
Kako će AliExpress nastupiti na tržištu Srbije? Da li vam je xCEEd2017 konferencija pomogla da bolje sagledate potrebe ovdašnjih korisnika?
Vidimo mnogo potencijala za rast na tržištu Srbije, kao i čitave Centralne i Istočne Evrope. E‑commerce i finansijske tehnologije (fintech) će nam omogućiti da pružimo još kvalitetnije usluge, a nadamo se i da će iskustva stečena na drugim tržištima značajno pomoći pri osmišljavanju nastupa u Srbiji. Što se konferencije xCEEd tiče, plaćanje je krtičan deo našeg poslovanja i želim da podržimo sve inovativne metode plaćanja koje će olakšati ljudim da koriste AliExpress. Želeli smo da naučimo kako se u regionu obično plaća, ali i da izložimo neka naša iskustva u oblasti elektronskog plaćanja, pa je xCEEd konferencija bila logičan izbor.
Odakle ćete početi u Srbiji?
Naš biznis je pre svega naša platforma, mi povezujemo prodavce i kupce koji bez nas ne bi uspeli da nađu jedni druge. Svoj nastup ne delimo na pojedine države – verujemo da treba dati kupcima najširi mogući izbor i nudimo proizvode iz celog sveta… a prodavci nude proizvode celom svetu.
Korisnici u Srbiji su i dalje orijentisani na klasičnu kupovinu – mali je procenat onih koji kupuju on‑line. Kako ste prevazišli ovaj problem u drugim zemljama?
U zemljama kao što je Srbija treba savladati razne prepreke da bi se prešao put od klasičnog kupovanja do e‑commerce‑a. Najteže je da ljudi poveruju da će proizvod koji vide u Web prodavnici zaista dobiti u ruke. AliExpress već ima preko 100 miliona kupaca širom sveta i samo njihovo iskustvo je najbolja demonstracija poverenja koje se može imati u našu platformu.
Hoćete li ponuditi svetu proizvode nekih srpskih brendova? Ko su vaši prvi poslovni partneri u Srbiji?
Veoma je važno da ponudimo kupcima lokalno iskustvo. U nekim zemljama, kao što je Rusija, već imamo lokalne brendove koji doprinose našoj platformi. To je novi model za nas i polako prebacujemo taj model i u druge zemlje. Osim proizvođača, naši ključni lokalni partneri su oni koji obezbeđuju plaćanje – dakle banke i finansijske institucije – kao i oni koji obezbeđuju logistiku, tj. pomažu nam da naši paketi stignu do kupaca.