Kalifornija zahteva oznake upozorenja na društvenim mrežama
Novi zakon zahteva od društvenih platformi da upozore korisnike na potencijalni uticaj na mentalno zdravlje dece i tinejdžera.
Novi kalifornijski zakon mogao bi da zahteva da platforme društvenih medija prikazuju nalepnice upozorenja o potencijalnom riziku za decu i tinejdžere. Predlog zakona AB 56, koji su predstavili član Skupštine Rebeka Bauer – Kahan i državni tužilac Kaliforncije Rob Bont, treba da pomogne mladima u rešavanju rastuće krize mentalnog zdravlja.
Ukoliko bi zakon bio usvojen društvene mreže bi morale da pokažu upozorenje svim korisnicima bez obzira na godine i da li prvi put koriste platformu. Upozorenje mora da bude prikazano 90 sekundi ili više i da se pojavljuje najmanje jednom nedeljno nakon prvog pojavljivanja.
Opšti stav zakonodavaca je da su se kompanije društvenih medija pokazale nespremne da se pozabave krizom mentalnog zdravlja. Ujedno duštveni mediji su produbljivali problem zavisnosti i štetnog sadržaja zarad profita. Oznake upozorenje se vide kao jedan od alata za rešavanje rastuće krize mentalnog zdravlja.
TikTok se suočava sa brojnim tužbama koje ukazuju da ova mreža šteti mentalnom zdravlju dece funkcijama koje izazivaju zavisnost i promovisanjem alata poput filtera za lepotu. Meta se suočava sa tužbama u različitim državama zbog obmane korisnika o bezbednosti.
Australija je prva država koja je zabranila upotrebu društvenih mreža za decu mlađu od 16 godina, a Kalifornija bi bila prva država koja bi naterala društvene mreže da koriste oznake o upozorenju.
Izvor: theverge.com