Top50 2024

Nova era mobilnog plaćanja

Srpski inženjeri uspeli su da razviju kompletan softver za trenutno najsavremenije svetske uređaje za plaćanje, čime će se Srbija približiti ostvarenju koncepta virtuelnog šaltera, koji će omogućiti da građani račune plaćaju na jednom mestu, kada god požele i bez čekanja, najavili su stručnjaci kompanije Asseco SEE na skupu za novinare.

FotografijaDomaći softver već se primenjuje u nekim od banaka koje posluju u Srbiji, izvezen je u Rumuniju, Sloveniju, BiH i Crnu Goru, dok su u toku pregovori sa više afričkih zemalja koje su izuzetno zainteresovane za srpski poslovni softver.

“Intenzivni razvoj domaćeg softvera učiniće nas globalno konkurentnim, poboljšaće izvoz, ali i doneti značajne uštede gde god se taj softver bude primenjivao”, izjavio je Miodrag Mirčetić, predsednik UO Asseco SEE i dodao da je “posebno značajno što uspevamo da održimo korak sa svetom u tako zahtevnoj i kompleksnoj oblasti, kao što je softver za bankarsko poslovanje”.

“Posebnu pažnju posvetili smo razvoju aplikacija i kompletnih sistema za upotrebu mobilnih telefona u plaćanju i podizanju novca, u čemu vidimo budućnost, pošto se procenjuje da će do 2017. godine broj korisnika mobilnog bankarstva u svetu premašiti jednu milijardu ljudi”, izjavio je Branislav Popović iz kompanije Asseco SEE. On je dodao da “u Srbiji u proseku na dva stanovnika dolaze tri mobilna telefona, i da plaćanje ovim uređajima ima čitav niz prednosti – telefoni su uvek pri ruci, usluga je neprekidno dostupna, bez odlaska u banku obavlja se sve što može i u banci, upotreba je jednostavna, a bezbedna.”

Domaći softver omogućava i funkcionisanje prvih “samouslužnih ekspozitura”, koje su postavljene u zemlji i čiji će broj u narednom periodu značajno porasti. Ovi uređaji koji izgledom podsećaju na uobičajene bankomate, korisnicima omogućavaju da bez prisustva službenika banke plaćaju račune za Infostan, struju, telekom i kablovske operatere, zatim da proveravaju svoje stanje na računu, štampaju izvode stanja, obavljaju menjačke poslove, podižu gotovinu mobilnim telefonom bez kreditne kartice, pa čak i da uplaćuju, odnosno deponuju gotovinu. Pri tom su sve ove funkcije dostupne 24 sata dnevno svih sedam dana u nedelji, a zagarantovani su visok nivo sigurnosti transakcija i privatnost građana.

“U pogledu tehničkih mogućnosti za plaćanje i druge bankarske poslove, zahvaljujući kvalitetnom i pouzdanom domaćem softveru, dostigli smo najviši svetski nivo i sve nove usluge koje nude banke u svetu sada mogu da pruže i naše banke. S druge strane, stojimo na raspolaganju svojim znanjem i iskustvom da se slična efikasnost i jednostavnost primeni i u poslovima građana sa državom, na primer kod izdavanja različitih dokumenata”, rekao je Vladan Atanasijević, član UO Asseco SEE i dodao da će se na taj način “postaviti temelji Elektronske države, koja će potom omogućiti postavljanje države kao servisa građana i privrede, jeftiniju i efikasniju administraciju i transparentnost u radu države”.

Facebook komentari:
Računari i Galaksija
Tagovi: , , , , , ,

1 thoughts on “Nova era mobilnog plaćanja

  • 03. 04. 2013. at 08:26
    Permalink

    Dobra stvar!!! Ovake i slicne ideje i rijesenja imaju jedan veliki problem -kako u kratkom vremenu zainteresirate korisnike da investitori osjete, mozda ne dobit, ali isplativost svojih ulaganja u takva resenja Trebace jos neko vrijeme da mladja generacija , koja uglavnom koriste pametne tel. , primi i svoju prvu placu i otvori svoj bankovni racun ,i da “bankomat” proradi punim kapacitetom: jer stariji korisnici jos imaju dosta predrasuda prema ovakim rjesenjima
    Kako su kod nas u regiji “bankoomati¨” jos uvijek najrasireniji samoposluzni aparati sa razvijenom infrastrukturom ,steta je sto se koriste samo za bankarske poslove.Tu bi se jos mogle uklopiti i ostale usluge kao i gore spominjana usluga izdavanje razlicitih dokumenata, e-drzava¨¨, pa i sitnije i recimo maloznacajnije usluge , kao primer zelim gornji teks isprintati zabog nekog razloga , a u gradu sam koji nema kopiraonu ili nemogu naci ip pisac u blizini….na kongresu sam gdje sam dobio dokument iz baze koji bi trebao isprintati i podjeliti sa ostalilm ucesnicima…primjera unedogled…
    Ovaki sitnije usluge postepeno bi dovele do boljeg upoznavanja samog uredjaja i rjesejna i,njegove osnovne namjene i mogucnosti i povjerenja sireg kruga koorisnika

Comments are closed.