Plan za besplatan internet koštao korisnike
Softverski kvarovi u besplatnom internet servisu kompanije Meta dovode do neželjenih naplata za korisnike, prema dokumentima do kojih je došla uzbunjivačica Frances Haugen i koje je podelila sa Wall Street Journal-om.
“Besplatan” internet za korisnike
Plaćene funkcije, poput video zapisa, pojavljuju se u besplatnom režimu usluge, snimci bi ili trebalo da ostanu skriveni ili da upozoravaju korisnike na troškove prenosa podataka. Kada korisnici dodirnu sadržaj, suočavaju se sa računima operatera. Račune je teško platiti a posebno za ciljnu grupu korisnika u zemljama u razvoju.
Meta procenjuje da su operateri naplaćivali korisnicima oko 7,8 miliona dolara mesečno od prošlog leta. Problem je bio posebno ozbiljan u Pakistanu, gde je korisnicima navodno naplaćeno ukupno 1,9 miliona dolara mesečno.
Portparol kompanije Meta je rekao da je primio izveštaje o problemu i da je „nastavio rad“ na otklanjanju grešaka u softveru. Nove verzije besplatnog režima eksplicitno ga označavaju kao “samo tekst” umesto da impliciraju da nikada neće koštati.
Portparol je rekao da dokument u kojem se procenjuju troškovi od 7,8 miliona dolara mesečno nije zasnovan na informacijama o naplati operatera, i da su prekomerni troškovi bili bliži 3 miliona dolara mesečno.
Novi korisnici podstiču rast kompanije
Meta, isto kao i Google, ima snažan interes da podstakne besplatan pristup internetu. Većina nedavnog rasta kompanije, dolazi iz zemalja u razvoju u kojima mnogi ljudi prvi put pristupaju mreži. Iako besplatna usluga ne ograničava korisnike da posećuju samo Facebook i druge uslugama koje poseduje, ona povećava šanse da će se novi korisnici prijaviti i podstaći rast kompanije.
Postoje i druge zabrinutosti u vezi sa besplatnim ponudama kompanije osim iznenadne naplate. Kompanija je kritikovana zbog lakog plaćanja podataka putem sistema u aplikaciji i naknadnih „zajmova“ u nekim zemljama.
Takođe je optužena da gura korisnike svog proizvoda Discover ka sadržaju na sopstvenim uslugama, dok ne čini dovoljno da spoljni sadržaj učini lako dostupnim.
Iako je kompanija tvrdila da će sav internet saobraćaj bilo za sopstvene proizvode ili za druge stvari tretirati jednako, u samom dokumentu koji je procurio navodi se da Discover „ne funkcioniše u skladu sa našim obavezama“.
Izvor: Engadget