Počela Telekom arena
Prva Telekom arena Beograd, dvodnevna regionalna konferencija o elektronskim komunikacijama, počela je danas u beogradskom hotelu Hyatt sa ciljem podsticanja diskusije o razvoju sektora telekomunikacija u Srbiji. Konferenciju je svečano otvorila Jasna Matić, ministarka za telekomunikacije i informaciono društvo Republike Srbije uz prisustvo predstavnika Republičke agencije za telekomunikacije, Republičkog zavoda za informatiku i Internet, kao i predstavnika operatora mobilne i fiksne telefonije u Srbiji i drugih učesnika.
Telekom arenu Beograd organizuje Infoarena, članica Infoarena Grupe, pod pokroviteljstvom Ministarstva za telekomunikacije i informaciono društvo Republike Srbije i Republičkog zavoda za informatiku i Internet. U dogovoru sa najvažnijim učesnicima na tržištu telekomunikacija u Srbiji, neke od tema Prve Telekom arene su nacrt novog zakona o telekomunikacijama, strategija broadbanda (širokopojasne mreže), akcioni plan za digitalnu televiziju, investicije u sektoru telekomunikacija, globalni i regionalni trendovi u sektoru telekomunikacija, prenosivost broja i mnoge druge.
U okviru panela o očekivanjima od tržišta telekomunikacija u Srbiji, jedan od učesnika, Aleksander Šperl, predsednik Upravnog odbora kompanije Vip mobile, založio se za hitno donošenje Zakona o elektronskim komunikacijama i svih podzakonskih akata koji će omogućiti potpunu liberalizaciju ove oblasti u interesu krajnjih korisnika mobilnih telefona, jer samo otvorena i fer konkurencija može da donese željeni razvoj. “Kriza je odličan momenat da srpske vlasti implementiraju brojne reforme koje treba da poboljšaju poslovnu klimu za privlačenje stranih investicija”, zaključio je Šperl.
Direktor strateškog marketinga kompanije Ericsson Bo Ribing, na temu strategije širokopojasne mreže izjavio je: “Investiranje u mobilne širokopojasne mreže može doprineti bržem oporavku od recesije. Prema izveštaju američke kompanije za istraživanje tržišta Ovum, razvoj broadbanda direktno utiče na porast bruto društvenog proizvoda (BDP) jer prema njihovim istraživanjima za svaki uloženi dolar u širokopojasnu infrastrukturu, privredi se vraća desetostruko.”
Vip mobile u Areni
Na prvoj regionalnoj konferenciji o elektronskim komunikacijama najviši predstavnici kompanije Vip mobile su se založili za brzu liberalizaciju oblasti i stvaranje uslova za ubrzano širenje mobilnih komunikacija u interesu korisnika
Aleksander Šperl, predsednik Upravnog odbora Vip mobile, rekao je: “S obzirom na mere koje su vlasti Republike Srbije usvojile u cilju ublažavanja posledica ekonomske krize, sektor telekomunikacija u Srbiji će se, sledećih godinu dana i duže sporije razvijati u odnosu na iste sektore u zemljama u regionu, jer ne postoje preduslovi niti stimulansi za njegov brži razvoj. Navedene mere dodatno opterećuju i vrše diskriminaciju ove oblasti, mišljenje je učesnika u radu okruglog stola o očekivanjima od telekomunikacionog tržišta Srbije u narednih godinu dana.”
On smatra da je kriza odličan momenat da srpske vlasti implementiraju brojne reforme koje bi trebalo da poboljšaju poslovnu klimu za privlačenje stranih investicija. “Ukoliko odmah smanji birokratiju i ubrza administrativne procedure, Srbija bi mogla da bude među prvima koji će da profitiraju od priliva novih investicija čim se svetska ekonomska situacija poboljša”, rekao je Šperl.
Šperl se založio za hitno donošenje Zakona o elektronskim komunikacijama i svih podzakonskih akata koji će omogućiti potpunu liberalizaciju ove oblasti u interesu krajnjih korisnika mobilnih telefona jer samo otvorena i fer konkurencija može da donese željeni razvoj.
On je istakao i da će uvođenje dodatnog poreza od 10% na mobilnu komunikaciju, koji je počeo da se primenjuje 1. juna, imati negativan uticaj na obim poslovanja operatora i investicije. On je naglasio da, kao dodatni namet koji ne postoji ni u jednoj evropskoj zemlji, navedeni porez poskupljuje usluge mobilne telefonije, stavljajući građane Srbije u nepovoljniji položaj u odnosu na druge u regionu. Takođe, korisnici će izdvajati više u korist budžeta, a za uzvrat će im mobilna komunikacija biti manje dostupna, što će najviše pogoditi mlade, osobe sa nižim prihodima i one koji nemaju pristup fiksnoj telefoniji.
“Mi ćemo učiniti sve što je u našoj moći da, i pored bitno promenjenih uslova poslovanja, nastavimo da našim korisnicima nudimo kvalitetne usluge po najpovoljnijoj ceni, kao i da u 2009. godini održimo planirani obim investicija koji se pre svega odnosi na izgradnju vlastite mreže”, istakao je Šperl.