Rekordan promet za Black Friday
Nakon što je za Dan zahvalnosti ostvaren najveći online promet u iznosu od 4.3 milijarde dolara, trend je nastavljen i za Black Friday. Prema analizama koje je objavio Adobe, kupci su tokom proteklog vikenda potrošili 7.4 milijarde dolara na online kupovine. To je povećanje od 1.2 milijarde dolara u odnosu na prošlu godinu. Podaci su dobijeni tako što Adobe Analytics u realnom vremenu prati 80 od 100 najvećih lanaca prodavnica u SAD-u, u kojima se prodaje više od 55 miliona različitih proizvoda.
Istovremeno sa podacima je izašao i Salesforce, koji je procenio da je vrednost online kupovine bila za nijansu niža (7.2 milijarde dolara). Oni za analizu upotrebljavaju Commerce Cloud podatke koji pokrivaju oko milijardu kupaca iz više od 30 država.
Među najpopularnijim proizvodima su igračke sa temom iz Frozen-a 2. L.O.L Surprise i Paw Patrol. Najprodavanije video igre bile su FIFA 20 i Madden 20 a među konzolama Nintendo Switch. Kada je elektronika generalno u pitanju, najviše su bili traženi Apple prenosni računari, Airpods slušalice i Samsung televizori.
Najveći skok po vrednosti kupovine ostvaren je na pametnim telefonima. Na ovaj način kupljeno je 2.9 milijardi dolara i ako se trend nastavi, uskoro će prebaciti kupovinu preko računara.
Adobe je utvrdio da raste i prosečna vrednost kupovine. Ove godine ona je iznosila 168 dolara, što je povećanje od 5.9 odsto u odnosu na prošlu godine. Prodaja pametnih telefona porasla je za 21 odsto, a čak 61 odsto prodaja obavljeno je online putem (prošle godine je na ovaj način kupljeno „samo“ 15.8 odsto telefona).
Izvor: TechCrunch