Roboti se neće skoro šetati Aerodromom Nikola Tesla
U oktobru prošle godine u najuži izbor za koncesiju Aerodroma Nikola Tesla ušao je međunarodni aerodrom Inčon, koji je pored dobre opremljenosti i veličine poznat i po robotu vodiču. Međutim, umesto ovog južnokorejskog aerodroma, francuska kompanija Vinci Airport pobedila je na tenderu za koncesiju za Aerodrom Nikola Tesla, što je kasnije i potvrdila premijerka Ana Brnabić. Premijerka je izjavila da je francuska korporacija Vinci Airports dala najbolju ponudu po sva tri kriterijuma – finansijskom, tehničkom i pravnom za koncesiju na 25 godina za Aerodrom Nikola Tesla u Beogradu. Dodala je i da je planirano da prihodi od koncesije i investicija u narednih 25 godina budu 1,5 milijardi evra, a da se posle 25 godina aerodrom vraća u vlasništvo Srbije.
Potpisivanje Ugovora o koncesiji na 25 godina koji obuhvata finansiranje, upravljanje, održavanje, proširenje i nadogradnja postojećeg aerodromskog terminala i poletno-sletne staze očekuje se u prvom kvartalu 2018. godine. Glavni izvršni direktor Vinci koncesija i predsednik Vinci Airports, Nikolas Notebaert, rekao je da će Aerodrom Nikola Tesla služiti kao sedište kompanije u centralnoj i istočnoj Evropi, regionu u kojoj Vinci aerodromi do sada nisu poslovali. U saopštenju firme Vinci Aeroports navodi se da će graditi partnerstva sa više od 200 aviokompanija da bi se dodatno povećao saobraćaj i povezanost aerodroma, kao i da će iskoristiti iskustva u upravljanja aerodromom i razvojnu stručnost stečenu u Francuskoj i inostranstvu da bi poboljšali ukupno korisničko iskustvo na Aerodromu Nikola Tesla. Kompanija Vinci je osnovana 1996. godine, kao deo građevinsko-poslovne kompanije Vinci, jedne od najvećih te vrste u Evropi.
Izvor: Novosti