StumbleUpon: Sećanje na “stari” internet
StumbleUpon je služio za kvalitetno “gubljenje vremena”, te su korisnici uz pomoć njega mogli da lutaju internetom i da usput nailaze na stvari o kojima nisu ni sanjali.
Bio je to softver s mnogo uloga, ali i internet pretraživač, plug in i bookmark servis, a zbog mogućnosti interakcije s drugim korisnicima i nešto poput društvene mreže. Nastao je sada već daleke 2001. godine, a zahvaljujući sposobnosti da pronalazi neverovatno zabavne internet sadržaje brzo je stekao ogromnu popularnost, a s njom i komercijalni uspeh.
Sadržaji su se pojavljivali u obliku fotografija, videolinkova, gifova, crteža, oglasa, web stranica ili tekstova na blogu, a klikom na palac gore ili palac dole tražilo se dalje. Oni sadržaji koje je korisnik lajkovao ostajali su sačuvani na početnoj stranici, a mogli su da se dele i na drugim društvenim mrežama. Pored toga, korisnici su mogli da se povezuju s online prijateljima i stumble istomišljenicima, i tako prate i sadržaje na koje su oni nabasali.
StumbleUpon je gašenje najavio u maju 2018. godine, a korisnici su mogli da se presele na sličan servis pod nazivom Mix.com. U tom trenutku je imao čak 40 miliona korisnika, budući da je princip da se korisniku nakon svakog pritiska na narandžasto dugme Stumble učita neka internet stranica koja je u skladu sa njegovim interesovanjima privukao veliki broj onih koji vole da lutaju internetom. Garrett Camp, jedan od suosnivača StumbleUpona, je tom prilikom potvrdio da će servis nakon više od 16 godina prestati sa radom, ali je najavio i sličan projekat pod imenom Mix.com. Umesto nasumičnih biranja sadržaja uz pomoć klika na dugme, Mix.com nudi najbolje internet stranice, a koje biraju korisnici servisa, te izbore sadržaja sa najpopularnijih medija.
Mix je ubio draž koju sa sobom nose otkrića do kojih dođe slučajno, pa se valjda o njemu danas zbog toga i ne govori mnogo.