3. Vesti – kolega kupio Punto
Sticanja novih znanja i veština uvek je, po prirodi stvari, nešto pozitivno. E, sad, zašto nisam jednostavno zadovoljan činjenicom da sam konačno počeo da učim vožnju, već od trećeg časa počinjem da razmišljam o mogućnosti da imam svoja kola. Saveti da se primirim bar do polaganja ispita ne donose olakšanje. Očito postoji neka veza od potrebe i saznavanja do želje za trošenjem i posedovanjanjem. Najverovatnije će se sve to kod mene svesti samo na prošireno interesovanje i stražarenje po drugačijim Internet lokacijama, ali je jasno da su mnogi raniji planovi sada pobrkani. U svom okruženju primećujem druge stvari i doživljavam ih na drugačiji način. Evo i primera.
Dogodilo se da je kolega sa posla kupio kragujevačkog Punta po principu “staro za novo”. Danas je u redakciju došao mašući ključem. Doživeo sam to kao najveći događaj u firmi posle izlaska stotog broja našeg PC-ja. A ne sećam se kada je i u kojim okolnostima kupio predhodni auto. Muški deo redakcije stuštio se do novog Punta gde je organizovan mali photo-session.
Punto spreda:
Punto otpozadi:
Bingo poza:
Aldo-Moro poza:
Fanđo poza:
Kolege na uviđaju:
Volan:
Motor:
Točak:
Za one koje interesuje postupak za nabavku Punta:
Uputstvo za zamenu ‘’staro za novo”
1. Kupac koji želi da ostvari popust od 1.000 evra, prvo odlazi kod ovlašćenog prodavca Fijat vozila, bira model, daje kaparu i zaključuje Predugovor u kome se precizira rok isporuke vozila.
2. Kupac, na dan isporuke novog kragujevačkog “punta”, predaje staro vozilo koje ispunjava uslove (ne novije od 98. npr.). Centru za reciklažu daje na uvid ličnu kartu i saobraćajnu dozvolu. Centar za reciklažu izdaje Potvrdu o prijemu vozila i vraća kupcu tablice recikliranog automobila.
3. Kupac potom odlazi u policijsku stanicu gde predaje tablice, saobraćajnu dozvolu i potvrdu od centra za reciklažu. Kupcu se izdaje saobraćajna dozvola na kojoj je dokaz o odjavi vozila.
4. Kupac odlazi kod ovlašćenog prodavca Fijat vozila i na osnovu prethodno dobijene dokumentacije zaključuje Ugovor u kome je predviđeno ostvarivanje popusta od 1.000 evra i kupuje kragujevački “punto”.
Tu su sada varijante direktnog plaćanja ili kredita kod odgovarajuće banke, bez učešća i sa 4% kamate.
Od zadovoljnog kolege sam čuo da su upravo ovi uslovi kreditiranja odlučili da ne uđe u kupovinu Hundai i10 modela za koji se traži više od 2.000 evra učešća i gde je kamata od 10 do 30%. Misli da se u određenim kreditnim varijantama Raiffeisen banke traži čak i hipoteka.