Brži algoritmi bi mogli da omoguće bolje zvučne efekte kod VR uređaja
Proizvodnja realističnih zvukova kod VR uređaja je još uvek problem, pa čak i u poređenju sa tradicionalnim video igrama. Budući da su zvučni efekti vitalni deo svakog, pa i virtuelnog iskustva, rešenje ovog problema značajno bi doprinelo kvalitetu budućih iskustava u okviru virtuelne realnosti.
Istraživači sa Stanford univerziteta mogli bi uskoro da ponude rešenje, budući da su pronašli način da zadovoljavajuće zvukove proizvode u rekordnom vremenskom roku. Naime, njihovi algoritmi mogu da izračunaju 3D zvučne modele za nekoliko sekundi, i to dovoljno brzo da mogu da se predvide modeli za različita okruženja.
Novi rezultati ukazuju na sistem sa dovoljno dobrom sintezom zvuka koja zvučne modele može da kreira nekoliko stotina puta brže od prethodnih načina. Novi sistem je kreiran na osnovu onoga što je radio Heinrich Klein, koji je u okviru svojih istraživanja uspeo da više klavirskih nota stopi u samo jedan zvuk. Vibracioni modeli su potom razlagani u pojedinačne akorde, da bi se nakon toga emitovali zvučni talasi koji se baziraju na tim akordima. Novi sistem potom u okviru mape obračunava brzinu i način prenošenja zvuka u odnosu na položaj korisnika, pa iako se ne radi o emitovanju rezultata u realnom vremenu, kreatori tvrde da su u pitanju sekunde, i da su zvučni efekti daleko uverljiviji.
Izvor: Engadget