Brži, bolji i uvek dostupan
Moderan koncept gde softver i opremu ne kupujete, već samo koristite kada i koliko vam je potrebno donosi brojne prednosti i značajno unapređuje poslovanje. Prenosimo jedno od iskustava u radu sa BIS‑ERP Web‑om.
Mentors Group, beogradsko preduzeće za pružanje usluga poreskog i finansijskog savetovanja i knjigovodstva, posle dve decenije rada na poslovnom sistemu razvijenom sopstvenim snagama je 2011. godine odlučilo da implementira novi sistem koji će da otvori nove perspektive poslovanja. Posle višemesečnog traganja za poslovno‑informacionim softverom koji će da u najvećoj meri odgovori postavljenim zahtevima, za opsežno testiranje su odabrana tri proizvoda, a konačni izbor je BIS‑ERP Web.
Dve decenije i dve godine
Dve godine kasnije, u Mentors Group kažu da su napravili pravi izbor i da je proizvođač softvera, Bis d.o.o, kompanija koja je pomogla da unaprede svoj poslovni model ka poboljšanju kvaliteta usluga koje pružaju svojim klijentima. A tih klijenata nije malo: preko 200 najraznovrsnijih poslovnih delatnosti i veličine, od preduzetnika i mikro preduzeća do srednje velikih poslovnih sistema koji su, opet, deo velikih regionalnih i globalnih korporacija.
„U našem poslu postoji niz važnih zahteva koje postavljamo pred softver na koji oslanjamo delatnost“, kaže nam Damir Hasimbegović iz Mentors Group i dodaje: „U prvom redu to je potpuna usklađenost sa zakonskom regulativom i što brži odziv na promene, jer klijenti od nas očekuju da odmah, bez ikakvog odlaganja, pružamo usluge u skladu sa zakonom. Na drugom mestu je visoka pouzdanost u radu, a na trećem mogućnost da osnovu unetih podataka u sistem što lakše i brže dobijemo potrebne informacije“.
BIS‑ERP Web je upravo ispunio sve zahteve Mentors Group. Ovaj softver ima iza sebe dve decenije razvoja, okrenut je domaćim uslovima i potrebama, sa bogatim iskustvom u primeni na polju pružanja finansijskih usluga. I poslednja generacija je donela veliki iskorak u budućnost. Umesto klasične klijent‑server arhitekture koja je u potpunosti implementirana kod korisnika, ponuđen je SaaS (Software‑as‑a‑Service) model koji donosi niz prednosti, a poslednjih godina postaje sve prisutniji na svetskoj softverskoj sceni.
Softver kao servis
SaaS je koncept po kojem ne kupujete softver već ga samo koristite i za to plaćate izvesnu nadoknadu. Odlična stvar, reći ćete, jer troškove održavate na najmanjoj mogućoj meri, a za uzvrat dobijate punu i kvalitetnu informatičku uslugu. Pritom, nema glavobolje oko nabavke hardvera, održavanja, backup‑a, redovnog upgrade‑a i sličnih „sitnica“. Kraj prednostima tu nije. Softver zahvaljujući svojoj koncepciji radi na svakom računaru koji je povezan na Internet, a kako je u pitanju aplikacija koja se izvršava u Web browser‑u ima velikih šansi da će da radi pod bilo kojim operativnim sistemom pa čak i na mobilnom telefonu ili tabletu.
„Za firme koje se bave poslovima knjigovodstva, kao i za njihove klijente, SaaS koncept donosi niz prednosti koje se ogledaju u višem kvalitetu usluge uz istovremeno smanjenje troškova. Mi smo se u to praktično uverili tokom dve godine rada na BIS‑ERP Web softveru“, tvdi Damir Hasimbegović. Obzirom da je baza podataka podjednako dostupna i njima i njihovim klijentima, veliki deo dokumentacije je svima dostupan u svakom trenutku. Najveći dobitak je kod rada sa preduzećima koja su, takođe, izabrala BIS‑ERP Web za svoj poslovni softver tako da praktično nema potrebe za stalnim prenosom papirne dokumentacije i naknadnim unošenjem u sistem radi dalje obrade, a po završetku provere i knjiženja svi izveštaji su direktno dostupni klijentu bez potrebe da se knjigovodstveni servis kontaktira kako bi kreirao i naknadno poslao tražene podatke. Sve to je, prema iskustvu Mentors Group, u nekim slučajevima poslovne aktivnosti ubrzao i do 10 puta.
„Troškove našeg poslovanja sa BIS‑ERP Web‑om smo učinili potpuno kontrolisanim i značajno nižim nego da smo se odlučili za tradicionalnu arhitekturu uz istovremeno ispunjenje jednakog kvaliteta rada, jer umesto ulaganja u nabavku softvera i opreme uz kasnije stalno izdvajanje za održavanje, ovde plaćamo samo mesečnu rentu koja je opet direkno povezana sa brojem korisnika u sistemu, odnosno brojem korisnika naših usluga. A, sve to je na mesečnom a ne godišnjem nivou, tako da ne moramo da brinemo da li smo na vreme ili unapred angažovali dovoljno resursa.
Kada nam treba više, mi to odmah počinjemo da koristimo i plaćamo samo onoliko koliko nam je potrebno da bismo radili“, kaže Damir Hasimbegović i dodaje: „Konsultanti Mentors Group su sada u mogućnosti da svojim klijentima pruže usluge u svakom trenutku jer su im potrebne informacije dostupne u svakom trenutku i na svakom mestu – jedino je potrebna veza sa Internetom. Istu takvu podršku smo tražili i dobili od proizvođača softvera, bez obzira da li im se obraćamo telefonom, elektronskom poštom ili, što je posebno važno, kroz chat sistem ugrađen u sam softver. Ta vrhunska podrška je još jedan od velikih kvaliteta preduzeća Bis d.o.o. koja nas svakodnevno uverava da smo pre dve godine napravili dobar izbor“.
Milan Bašić
(Objavljeno u časopisu PC#202)