Deca menjaju pravila odrastanja uz YouTube for kids
Različiti online realmi menjaju način na koji stručnjaci razmišljaju o etapama u razvoju dece. Tokom odrastanje deca uče različite koncepte, a u tom procesu imaju niz apsurdnih zahteva. Jednostavno žele da imaju kontrolu nad svetom koji je još uvek nov, a želja za autonomijom može da objasni i popularnost zajednice YouTube među decom predškolskog uzrasta.
Ako u svom životu nemate nekog trogodišnjaka, možda i niste čuli za YouTube za decu, aplikaciju koja je u stvari filtrirana verzija originalnog sajta, a sadržaji se nude na osnovu starosti ciljane publike. Budući da je dizajnirana tako da može da se koristi na pametnim telefonima i tabletima, deca bez problema mogu da nađu put do digitalne dimenzije koja je napravljena baš za njih.
Sistem za preporučivanje sadržaja na osnovu interesovanja korisnika ima težak zadatak – algoritam mora neprestano da pretresa sadržaje čiji se broj konstantno povećava, da prepoznaje najsvežije i najvažnije, te da ignoriše okolnu ‘buku’. Problem je što deca gledaju iste sadržaje mnogo puta, a tvorci podražavaju ono što je najpopularnije, u nadi da će što više dece kliknuti na njihov proizvod. Kada neki video dobije dovoljno klikova da ga algoritam ‘primeti’, bude preporučen i ostalim malim korisnicima. Deca nastavljaju da gledaju ponuđene sadržaje, a kao rezultat im se nudi još sličnog, i tako u krug.
Tako, u principu, funkcionišu svi algoritmi – komadić koda prati ono što vam je zanimljivo na osnovu toga šta najviše i najduže gledate, te vam šalje još takvih stvari. Tako YouTube za decu svojim korisnicima nudi program koji je specijalno napravljen prema onome što deca žele da vide. Deca sama biraju sadržaj, a kada im jedno dosadi sama odluče da kliknu na nešto drugo. Tako je ova aplikacija refleksija onoga što deca žele, što otvara poseban prozor u dečiju psihu.
Naučnici se do sada nisu detaljno pozabavili ovom temom, a budući da je program za decu među najgledanijim sadržajima u istoriji sajta YouTube, bilo bi zanimljivo pozabaviti se načinima na koje deca utiču na sopstveni razvoj.
Izvor: theatlantic.com