Encodya: Avantura kao bekstvo od realnosti
Priča o devojčici i robotu-zaštitniku zapravo je priča o usamljenom svetu, a oni koji su je testirali tvrde da „pogađa u sve prave tačke“.
Mnogo je onih koji tvrde da im u vreme pandemije odgovaraju point-and-click avanture, verovatno zbog toga što žanr podseća na neka mirnija vremena i klasike poput igara Gabriel Knight, Monkey Island i Grim Fandango. U pitanju je igra Encodya – stara škola eskapizma, a zanimljiva je i za one koji vole distopije i cyberpunk. Iako je inspirisan starim elementima, studio Chaosmonger Studio ih koristi da ispriča svoju priču o devojčici koja je izgubljena u praznom gradu, dok joj društvo pravi robot SAM-53.
Devojčica Tina ostala je bez roditelja, živi u skrovištu na krovu jedne zgrade i preživljava od onoga što pronađe u praznom gradu. Sve se dešava u gradu po imenu Neo-Berlin, a priča počinje kada Tina sazna da je njen otac sanjao o tome da oslobodi grad. Nakon toga napušta skrovište i kreće u avanturu, a cilj joj je da ostvari očev san.
Encodya je i vizuelno jako interesantna, budući da podseća na sanjive sekvence iz Studio Ghibli animiranih filmova, ali i na Blade Runner svet. Bogata je razvijenim junacima i zanimljivim slagalicama i već je dostupna na Steamu.
Izvor: PC Gamer