Jedna u milion aplikacija
Osim što je pokrenula dosta važnih projekata, Fondacija Ana i Vlade Divac stoji i iza tri sajta, fondacijadivac.org, stvarnovazno.org i milionsrba.com. U svakodnevnom radu, Internet i tehnologije postale su neophodan činilac, a o tome su za PC Press govorili Ana Divac, osnivač Fondacije i Željko Mitkovski, koordinator za organizaciju i Web.
Na koji način vašoj fondaciji Internet i tehnologije uopšte pomažu da dođete do onih kojima treba pomoć, ali i onih koji bi mogli da je pruže?
Facebook nam je glavni resurs za komunikaciju sa mladima., Obično puštamo lokalizovane Facebook reklame preko kojih najlakše dođemo do mladih čak i u manjim sredinama..
Takođe, u našim projektima sarađujemo s puno neformalnih omladinskih grupa, pa nam razne Google forme i Dropbox mnogo pomažu. To funkcioniše tako što nam te grupe skeniraju i stave svoje dokumente u Dropbox folder koji s njima delimo. To je sistem bez kog danas ne bismo mogli. Pored toga, oni nam u foldere kače i fotografije pa možemo lako da pratimo napredak projekata.
Koristimo i Microsoft Dynamics CRM, koji nam pomaže da znamo koji je donator donirao za koji projekat i onda možemo donatorima da pružamo specifične informacije za taj projekat.
Pored Facebook-a koristite i druge društvene mreže?
Da, koristimo i Twitter, i to najčešće kad treba nešto da oglasimo, najavimo događaj. Tu je MailChimp za biltene, koji ima odličnu analitiku pa vidimo koliko ljudi je videlo neku kampanju i na šta je kliknulo.
Kako ste funkcionisali ranije, pre ovih kanala?
U početku su nam sve slali poštom i to je skup i spor način. Imajući u vidu da je naš tim relativno mali, ukupno nas je dvanaest, a da ima zaista puno projekata koje podržavamo, bez ovih tehnologija bi nam bilo mnogo teže.
Takođe, troškovi marketinga su veliki, a Internet je i dalje jeftin za oglašavanje, naročito Facebook. Osim toga, povratna informacija se dobije kudikamo brže nego tradicionalnim kanalima.
Na kojim projektima trenutno radite?
Fondaciju smo osnovali sa ciljem da zatvorimo sve kolektivne centre u Srbiji i pri tome i dalje stojimo. Nadamo se da će za dve godine taj cilj biti ostvaren. Imamo projekat za samohrane roditelje, projekat za poboljšanje nataliteta, a tu je i puno omladinskih projekata.
Sada je najmasovniji projekat Jedan u milion, gde nam je san da se okupi milion ljudi oko jedne zajedničke ideje – da se donira 12 evra godišnje, odnosno 1 evro mesečno.
Ovaj projekat je zapravo buđenje svesti, milion ljudi okupljenih oko iste ideje. Kao pojedinci nemamo šansu, ali ako nas je mnogo, onda taj jedan evro mesečno može da napravi velike promene. Do sada nas je kroz ovaj projekat podržalo 30.000 ljudi i sakupili smo 100.000 dolara, namenjenih obnovi osnovnih škola.
Da li koristite nove tehnologije i za uplate?
Hteli smo da nađemo sistem plaćanja koji bi bio što jednostavniji.
Sajt podržava onlajn donacije u dinarima, ali je veliki broj onih koji doniraju iz inostranstva i koji ne vole da doniraju u dinarima jer se ne zna koji će im krajnji iznos biti naplaćen. Zato smo uveli i sistem Ammado, koji podržava plaćanje u nekoj od 74 valute.
Jedan evro je teško uplatiti bez nekih dodatnih troškova i dugo smo tragali za najboljim rešenjem. SMS je idealan način, s tim što tako gubimo podatke ko su ljudi koji doniraju, nemamo osnov za dalju komunikaciju sa njima.
Zato sada spremamo Android i iOSaplikaciju Jedan u milion koja bi trebalo da se pojavi uskoro, a koja omogućava klasične SMS donacije. Korisnik će moći da odabere da li želi takozvane push notifikacije, da ga aplikacija mesečno podseća da donira jedan evro, da odabere da li želi da se njegovo ime pojavi na spisku donatora, a kroz aplikaciju ćemo moći da ih obavestimo kako napreduje projekat.
Mi želimo da ljudi imaju osećaj da su deo nečega, jer zaista jesu.
Autor: Jovana Milićević
Objavljeno u časopisu PC Press broj 210.