Kako je nastala reč SPAM?
Danas čak i vrapci znaju šta je to spamovanje. Ujutru, kad stignemo na posao i počnemo da proveravamo mail, obavezno u sebi prokunemo zle spamere koji su nam zatrpali inbox raznim reklamama, porukama, slikama, lekovima za povećanje ovog ili onog… Spamuju se i forumi, Facebook zidovi, komentari, blogovi…
Međutim, koren reči spam trebalo bi potražiti u – mesnoj industriji. Davne 1937. Hormel Foods Corp. je izbacila na tržište svoj novi proizvod SPAM. Sastojci SPAM-a su bili – seckano svinjsko meso, šunka, so, voda, modifikovani krompir u prahu i sodijum nitrit. Čovek koji je kumovao SPAM-u, bio je izvesni Kenneth Daigneau, brat potpredsednika kompanije, koji je za smišljanje imena dobio nagradu od čitavih 100$. Reč SPAM je nastala kao akronim od reči Spiced ham (začinjena šunka). Inače kompanija i dalje uspešno posluje, a SPAM se i dalje prodaje, bez obzira na negativnu konotaciju koju njegovo ime izaziva u elektronskoj komunikaciji. SPAM je zaštićeni brend, a kompanija insistira da se njihov proizvod piše velikim slovima, kako bi se izbegla zabuna.
Za termin “spamovanje” koji označava pretrpavanje nepotrebnim sadržajem, trebalo bi da zahvalimo čuvenim Pajtonovcima. U skeču, koji možete pogledati u videu ispod, u kafani je nemoguće naručiti išta što ne sadrži SPAM. Parodija je urađena na račun prevelike količine konzervi koje su iz Amerike završile u Velikoj Britaniji tokom i posle Drugog svetskog rata. SPAM se stavlja u jaja, kobasice, sva jela, dok grupa vikinga neprestano peva: “SPAM, SPAM, wonderful SPAM!” SPAM je predstavljen u vrlo iritirajućem kontekstu, kao što je uostalom i elektronsko spamovanje.
I za kraj, evo kako se SPAM predstavljao putem reklama tridesetih godina prošlog veka: