Koliko je Kina bitna za Apple
Apple je u Kini kritikovan zbog odnosa koji ima prema potrošačima, odnosno kraćim garantnim rokovima.
Rezultat ove medijske kampanje protiv Applea, u kojoj su učestvovali kineski javni servis, ali i novine koje su pod direktnim uticajem vlade, People’s Daily, je izvinjenje čelnog čoveka komapnije, Tim Kuka, objavljeno na kineskoj verziji sajta.
U njemu se navodi da je Appleov stav možda protumačen kao arogantan zbog loše komunikacije, te da iskreno žale zbog toga, uz isticanje da su kineski korisnici visoko na listi prioriteta kompanije Apple.
I izvesno da jesu. CNN piše da Kuk ne propušta nijednu priliku da naglasi koliki rast Apple ima na kineskom tržištu.
Prema podacima agencije AP, u prva tri meseca 2013. godine Apple je zabeležio rast prihoda od 67 posto u regionu koji pored Kine uključuje i Tajvan i Hong Kong, a Kuk je početkom godine rekao da očekuje da Kina zameni Severnu Ameriku kao najveći izvor prihoda.