Magija TikTok-a je autentičnost
Ovih dana nećete videti mnogo fotografija sunčanih havajskih odmora ili velikih zabava.
TikTok može imati dugoročan uticaj na ono što nam je potrebno od društvenih mreža
S obzirom na to da provodimo više vremena kod kuće tokom pandemije koronavirusa, primetan je pomak u vrstama sadržaja objavljenih na mreži. Platforme poput TikTok-a preplavile su fidove na društvenim mrežama kreatorima odevenim u pidžamu, bez šminke, u pokušaju da naprave zabavu objavljivanjem bukvalno svega – od jednostavnih skečeva, do iskrenih ispovesti.
Još jedan trend zahuktao se na TikToku: ismevanje Instagram influensera zbog onoga što mnogi smatraju površnim kontentom, usredsređenim na promocije proizvoda, uz super uglađen izgled kreatora. Nebrojeni kreatori na TikTok-u objavili su video snimke započinjući ih popularnom influenserskom YouTube i Instagram frazom “mnogi od vas se pitaju kako…”, a zatim, pretvarajući se da su influenceri, objavili lažne tutorijale za jednostavne stvari, na primer, za primenu sredstva za dezinfekciju ruku.
Erica Priscilla, 27-godišnja kreatorka TikTok-a iz Nju Džersija, redovno se predstavlja kao influenser, objavljujući lažne vodiče za najosnovnije stvari, poput pravljenja punđe. Objavila je svoj prvi parodijski video krajem proleća i on je odmah postao viralan. Sada ima više od 260.000 pratilaca na TikTok-u. Kineski TikTok imao je burnih nekoliko meseci u SAD-u, a Trampova administracija se zalagala da zabrani preuzimanje aplikacije, pozivajući se na zabrinutost zbog privatnosti podataka. TikTok-ov eksponencijalni rast popularnosti je rezultat toga što njegov algoritam redovno prikazuje video snimke kreatora koji možda nemaju veliki broj pratilaca i dubok džep kao poznati influenceri, pa se čini da aplikacija iskorišćava apetite mnogih korisnika društvenih mreža za autentičnijim sadržajem.
„Ne mislim da je u ovom trenutku gledanje lepih ljudi koji žive svoj savršeni život na Instagramu zabavno“, kaže psiholog Bart Endrjuz.
Ukupna upotreba društvenih medija povećala se tokom pandemije, a oko polovine odraslih Amerikanaca izjavilo je da ove platforme koriste više od izbijanja COVID-19. TikTok je zabeležio značajne skokove u upotrebi tokom poslednjih nekoliko meseci. U izveštaju finansijskog izdavača vesti Finbold utvrđeno je da je u avgustu TikTok imao 44,6 miliona preuzimanja, dok je Instagram imao 38,5 miliona, a Facebook 22,1 milion.
Ključna privlačnost TikTok-a je usredsređenost na humor. To može biti mehanizam za suočavanje sa stresovima pandemije. Ako je neko smešan, ljude nije toliko briga kako izgleda. Došlo je do promene u kulturi na taj način da više ne želite da prikažete neautentičnu verziju sebe, jer su se ljudi toga pomalo umorili, a posebno u ovoj godini, koja je zanimljiva i divlja, pa se ljudi vraćaju sebi i žele da podele svoju autentičnost.
Ova želja za autentičnijim sadržajem nije nova. Godinama su kampanje koje zagovaraju netaknute fotografije modela stekle popularnost u oglasima i časopisima. Kako je pandemija preoblikovala naše živote, bili smo izloženi još manje filtriranom sadržaju, a svi – od voditelja vesti, do autora popularnih emisija – emituju se od kuće. Ta autentičnost se sada širi dublje u društvene medije.
Ali TikTok ni u kom slučaju nije savršen, posebno kada je reč o prikazivanju različitosti njegovih stvaralaca. Mnogi najpopularniji kreatori TikTok-a, poput Charli D’Amelio i Addison Rae, mladi su i beli. Jedan istraživač je takođe primetio da TikTok-ov sistem preporuka sugeriše samo kreatore sa sličnim fizičkim osobinama, od rase, preko tipa tela do boje kose.
Ipak, dok TikTok u ovom trenutku dominira video prostorom kratke forme, prerano je otpisati platforme poput Instagrama i matične kompanije Facebook.
Izvor: Cnet