Meta primenjuje ekrane upozorenja na sadržaj
Nezavisni nadzorni odbor kompanije Meta Platforms Inc naveo je da od ovog meseca može odlučiti o primeni ekrana upozorenja, označavajući sadržaj kao „uznemirujući“ ili „osetljiv“.
Odbor, koji već ima mogućnost da pregleda žalbe korisnika za uklanjanje sadržaja, rekao je da će moći da donese obavezujuće odluke o primeni ekrana upozorenja kada se „napušta ili vraća kvalifikovani sadržaj“, uključujući fotografije i video zapise.
Odvojeno u svom kvartalnom izveštaju o transparentnosti, odbor je naveo da je primio 347.000 žalbi od korisnika Facebook-a i Instagrama širom sveta tokom drugog kvartala koji je završen 30. juna.
„Od kada smo pre dve godine počeli da prihvatamo žalbe, primili smo skoro dva miliona žalbi korisnika širom sveta“, navodi se u izveštaju odbora. „Ovo pokazuje stalni zahtev korisnika da se žale nezavisnom telu na odluke o moderiranju sadržaja kompanije Meta.“
Nadzorni odbor, koji uključuje akademike, stručnjake za prava i advokate, osnovala je kompanija da bi donela odluku o malom delu zahtevnih žalbi na moderiranje sadržaja, ali takođe može da daje savete o politici sajta.
Prošlog meseca se usprotivilo tome što je Facebook uklonio novinski izveštaj o talibanima koji je smatrao pozitivnim, podržavajući slobodu izražavanja korisnika i rekavši da se tehnološka kompanija previše oslanja na automatizovanu moderaciju.
Izvor: Reuters