Microsoft Flow: Jednostavna integracija aplikacija i servisa
Povezivanje najpopularnijih aplikacija i servisa na globalnoj mreži lakše je nego ikad. Jedinstvena aplikacija Microsoft Flow integrisaće mnoge servise koje koristite i povezati sve što treba.
Kako integrisati Gmail i OneDrive for Business u cilju arhiviranja mail priloga ili pokrenuti odobravanje dokumentacije putem mobilnog telefona? Na koji način Facebook objave upisivati u SharePoint listu ili proslediti na e‑mail nekog korisnika? Da li je moguće Twitter objave sa određenim tagovima upisivati u SQL bazu?
Odgovor na sva ova pitanja predstavlja Microsoft Flow! Da nije reč samo o još jednom u nizu servisa iz Microsoft Office‑a 365, potvrđuje i sve veći broj flow aktivnosti koje se svakodnevno kreiraju na nalozima krajnjih korisnika. Šta je zapravo Microsoft Flow?
Povežite s(v)e
Reč je o cloud baziranom servisu u okviru Office 365 naloga koji omogućava integraciju i kreiranje automatizovanih zadataka između različitih aplikacija. Na taj način možete povezivati rešenja različitih proizvođača u cilju mnogobrojnih opcija za sinhronizaciju, arhiviranje, odobravanje, automatizaciju i to bez potrebe za pisanjem programskog koda jer se radi o podešavanjima na bazi gotovih šablona. Neke od najpopularnijih aplikacija, kao što su Facebook, Instagram, Twitter, Blogger, Gmail, Mailchimp, Pinterest, Dropbox, Trello, Slack, samo su deo bogate galerije predefinisanih šablona koji predstavljaju odličnu polaznu osnovu za brza i jednostavna podešavanja.
Na korisniku je da putem jednostavnih dijaloga definiše željena podešavanja, unese podatke za autentifikaciju i odredi učestalost ponavljanja, nakon čega se kreiraju potrebni flow zadaci. Prilikom kreiranja, zadatke je moguće testirati s demo ili realnim podacima, kao i ispratiti istoriju ponavljanja. Flow zadaci, u smislu prava korišćenja, mogu biti lični ili timski, a opcije za izvoz omogućavaju da jednom kreiran flow vrlo lako može da se aktivira i na Office 365 nalogu neke druge organizacije.
Flow izvršavanja praćena su detaljnim obaveštenjima na mobilnim uređajima zahvaljujući dostupnim aplikacijama za sve mobilne operativne sisteme. Korisnik je u svakom trenutku upoznat s promenama koje se dešavaju, a može i aktivno da učestvuje u izvršavanju zadataka tako što ima pravo da određene stavke pregleda, odobri, izmeni, obustavi…
Lako i za laike
Popularnost Flow zadataka ogleda se u činjenici da su pre pojave ovog servisa, mogućnosti za povezivanje Microsoft alata s drugim proizvođačima po pravilu zahtevale dodatno programiranje, kupovinu različitih konektora, kao i izmene na postojećoj infrastrukturi.
Uzimajući u obzir da je Office 365 primarno namenjen poslovnom okruženju, sva rešenja koja mogu da obezbede dodatnu uštedu vremena i postavku željenog scenarija bez prevelikih troškova, imaju potencijal da zauzmu svoje mesto u okviru poslovnih procesa mnogih kompanija. Microsoft Flow je upravo jedan od načina da se postignu unapređenja, jer u najvećem broju slučajeva može da zameni ljudski faktor, čime se utiče i na standardizaciju procesa.
Navešćemo primer iz prakse. Kompanija srednje veličine, lanac od 28 hipermarketa, ima zakonsku obavezu da svake godine podnosi zahtev za dobijanje dozvole za promet duvana na malo. Tradicionalni način na koji su zaposleni realizovali ovaj zadatak podrazumevao je preuzimanje Word šablona sa zvaničnog sajta agencije, zatim popunjavanje obrasca za sve objekte pojedinačno, štampu pripremljenih zahteva i dalje nezaobilaznu upotrebu pečata, zavođenje u delovodnu knjigu i otpremu prema pružaocu poštanskih usluga. Potrebno vreme? Verovatno nekoliko sati, moguće i par dana u toku jedne poslovne godine. Ukoliko pomenutom zahtevu dodelimo i svu drugu dokumentaciju koju je potrebno generisati u određenim redovnim iteracijama kako zbog zakonskih, tako i unutarkompanijskih potreba, dobićemo značajno vreme koje zaposleni troše na pomenute aktivnosti.
Da li sve to može brže, lakše i potpuno automatizovano? Da, i uspešno funkcioniše! U pomenutoj kompaniji kreiran je flow, tačnije jedan tok posla sačinjen od niza aktivnosti koji se izvršavaju svakodnevno u određeno vreme. Na bazi osnovnog šifarnika hipermaketa koji sadrži naziv objekta, kontakt podatke, datum važenja dozvole, odgovornu osobu itd. pokreće se flow koji pronalazi sve objekte sa istekom dozvole u sledećih 15 dana. Sledi automatizovano preuzimanje važećeg Word obrasca s javno dostupne Web lokacije agencije i istovremeno mapiranje podataka o objektu direktno u predefinisan obrazac Word dokumenta, baš kako bi to učinio i korisnik direktnim unosom u polja obrasca.
Nakon kreiranja pojedinačnih zahteva, oni se konvertuju u PDF format i u formi e‑mail zahteva s prilogom prosleđuju na e‑mail naloge odgovorne osobe za konkretan hipermarket, na zvaničnu mail adresu agencije i direktno u elektronski delovodnik. Celokupan proces završen za svega nekoliko minuta. Odgovorna osoba u hipermarketu istovremeno dobija i push notifikaciju na mobilnom uređaju da je zahtev uspešno kreiran, prosleđen kao i direktan link za pregled PDF zahteva. Nakon prijema nove dozvole, ona se skenira uz ažuriranje datuma važenja, čime se proces ponovo pokreće sledeće godine.
Dokumenti na okupu
Kompanije svakodnevno razmenjuju razna dokumenta s klijentima. Dokumenta se pretražuju, dele s drugima kolegama, menjaju, odobravaju i sl. Microsoft Flow unapređuje ove aktivnosti tako što pruža opcije da sve priloge koje šaljemo klijentima putem e‑mail‑a arhivira u posebne biblioteke u okviru One Drive For Busines, Dropbox, Google Drive ili FTP servisa. Sva poslata dokumenta na jednom mestu, klasifikovana i dostupna s bilo kog uređaja ili lokacije, s dodatnim opisnim podacima.
Odlučili ste da uvedete elektronske fakture, dokumenta sačinjena u vašem ERP okruženju, digitalno potpisana i spremna za slanje klijentu? Treba vam arhiva i brza pretraga faktura? Sve što treba da uradite jeste da PDF elektronsku fakturu arhivirate u SharePoint Online ili OneDrive for Business biblioteku uz odabir naziva klijenta na kojeg se odnosi. Microsoft Flow će dokument kao prilog dodeliti u predefinisan generički mail i isporučiti na e‑mail klijenta. Vama ostaje detaljna evidencija svih izdatih i prosleđenih faktura koju jednostavno možete pretraživati, sortirati, grupisati ili filtrirati.
Microsoft Flow dostupan je u različitim Office 365 planovima ili kao pojedinačno licenciran softver. Planovi Microsoft‑a u delu daljeg unapređenja funkcionalnosti usmereni su prema povećanju broja aplikacija i konektora koji će biti dostupni. Povezanost s drugim Office 365 servisima, kao što su Microsoft Teams, Planner, Exchange Online, SharePoint Online itd. dodatno proširuju mogućnosti ovog naprednog servisa.
Korisna adresa: extreme.rs