Nema komentara ako niste lepo pročitali tekst!
Ako pratite vesti preko Facebook-a, ili bilo koje druge društvene mreže, te na različitim medijskim portalima, verovatno ste primetili pomalo bizaran fenomen – komentari ispod članaka su često popunjeni senzacionalnim izjavama, internet mimovima, i mnogim drugim komentatorskim alatkama koje, na prvi pogled, nisu ni u kakvoj vezi sa temom kojom se određeni članak bavi. Ustvari, izgleda da većina onih koji požure da svetu saopšte svoje mišljenje, nije mnogo vremena provela baveći se temom o kojoj raspravlja.
Prema istraživanju stručnjaka iz Engaging News Project-a, više od polovine čitalaca više vremena provede u pisanju i čitanju komentara nego u bavljenju samim člankom. Iz tog razloga su neke od medijskih agencija ukinule opciju za komentarisanje na svojim internet portalima.
Istraživanje je pokazalo i to da su komentatori koji nisu pročitali članak uglavnom muškarci sa niskim stepenom obrazovanja, te malim primanjima.
Iako ne postoji istraživanje koje se detaljno pozabavilo time koliko komentatora uopšte pročita članak u vezi sa kojim iznosi mišljenje, čini se da taj broj uopšte nije veliki. Prema rezultatima istraživanja koje su obavili američki i francuski stručnjaci, 59% linkova koji se podele na društvenim mrežama uopšte nije otvoreno od strane onih koji ih dele, što znači da se dobar deo korisnika na Facebook-u i Twitter-u uopšte nije bavio tekstovima koje deli – pročitali su samo naslov, te videli uvodnu fotografiju.
Upravo je to razlog iz kojeg je NRKbeta, portal za vesti koji je deo mreže čiji je vlasnik vlada Norveške, od svojih čitalaca počeo da traži da ispune određene zadatke pre nego što ostave komentar na neki tekst. Naime, od čitalaca se traži da odgovore na nekoliko pitanja koja se tiču teksta pre nego što im bude dopušteno da podele svoje mišljenje u polju za komentare.
“Na neke od naših najčitanijih sadržaja ostavljani su komentari koji su ukazivali na to da oni koji komentarišu uopšte nisu pročitali tekst”, rekao je Ståle Grut, novinar portala NRKbeta, “Tako smo došli na ideju da čitaoce proverimo putem mini-kviza, pre nego što im dozvolimo da ostave komentare.”
Još uvek nije jasno da li će ova praksa dovesti do toga da kompulzivni komentatori čitaju tekstove, te tako proizvode smislenije komentare koji bi bili u vezi sa temom, ali ako se ovaj sistem bude pokazao korisnim, NRKbeta bi mogla da ga primeni na sve svoje sadržaje.
Snalažljivi komentatori su već počeli da pronalaze načine da zaobiđu ovu prepreku, pa je jedan od čitalaca u komentarima ostavio opis kako da se premosti kviz bez davanja tačnih odgovora.
Izvor: howstuffworks.com