NIS: Digitalnom transformacijom do napretka poslovanja
Iako se smatra konzervativnom, činjenica je da se naftna industrija tokom poslednjih godina sve više digitalno transformiše i ulaže značajna sredstva u razvoj tehnoloških rešenja. Ono što razlikuje energetiku od nekih drugih industrija jeste to da ona digitalnoj transformaciji daje strateški i dugoročni okvir.
Cilj takvog pristupa je jasan – digitalizacija doprinosi dostizanju strateških ciljeva kompanija i lakšem savladavanju izazova koje donosi ovaj biznis. Tako se jača efikasnost poslovanja, unapređuje bezbednost procesa, komunikacija s potrošačima i lakše obučavaju novi kadrovi
NIS u procesu digitalne transformacije
Proces digitalne transformacije nije zaobišao ni domaću naftnu kompaniju NIS, koja značajnu pažnju posvećuje inovacijama u svim biznis pravcima. Kako ističu, bez digitalizacije poslovanja nemoguće je računati na dalji razvoj kompanije i dostizanje strateških ciljeva.
„Za potrošača digitalizacija obično znači mogućnost online kupovine, beskontaktnog plaćanja ili korišćenja mobilne aplikacije. Međutim, za naftnu industriju proces je kompleksan, često nevidljiv za širi krug ljudi jer se mnogi procesi odvijaju i van potrošačkog servisa. Tako, pored korisničkog segmenta, digitalne alate koristimo u svim oblastima poslovanja – od istraživanja i proizvodnje nafte i gasa, preko prerade naftnih derivata, do unapređenja efikasnosti rada unutar kompanije”, navode u NIS-u.
Portfolio digitalnih projekata i inicijativa kompanije sadrži više od 110 projekata za potrebe svih biznis blokova i drugih organizacionih delova. Svi oni imaju za cilj da dodatno pojednostave i ubrzaju poslovne procese, kao i da unaprede stepen zaštite, bezbednosti i komunikacije. Konkretno, kada je reč o preradi nafte, digitalizacija je usmerena uglavnom na automatizaciju radnih procesa, ali i na obuke koje imaju za cilj povećanje bezbednosti i efikasnosti rada.
„Jedan od najznačajnijih projekata koje razvijamo u našoj pančevačkoj rafineriji je i sistem predikativnog održavanja postrojenja. Reč je o Machine Learning tehnologiji čijom primenom se postiže rano prepoznavanje kvarova na opremi, a samim tim i sprečavanje neplaniranih obustava postrojenja. Takođe, digitalizacija je veoma korisna i u procesu obuke zaposlenih za rad u rafineriji. Tako je razvijen Virtual reality simulator krana, odnosno projekat namenjen za trening operatera koji simulira upravljanje kranom”, kažu u NIS-u.
Digitalizacija je uspešno zaživela i u segmentu istraživanja i proizvodnje nafte, pa je tako nemoguće zamisliti rad na bušotinama bez upotrebe savremenih tehnologija, pre svega programa Mobilni operater.
„Možda zvuči iznenađujuće, ali danas je u realnom vremenu moguće pratiti sve parametre rada bušotina – kako rade, koliko proizvode, koliki je procenat nafte u fluidima, koja je potrošnja struje itd.”, poručuju iz NIS-a i dodaju da su kreiranjem 3D modela naftnih polja omogućili i obuke operatera u realnom vremenu kroz simulaciju različitih situacija u procesu proizvodnje nafte.
Jedan od osnovnih ciljeva procesa digitalizacije u NIS-u je i unapređenje iskustva potrošača.
„Prošle godine lansirali smo Drive.Go mobilnu aplikaciju koja omogućava plaćanje goriva bez odlaska na kasu, odnosno na samom točionom mestu, a do sada je uz pomoć ove usluge kupljeno više od šest miliona litara goriva. Tu su i mnoge druge inovativne usluge, kao što je mogućnost plaćanja mesečnih komunalnih računa koji sadrže QR kod Narodne banke Srbije, kao i instant plaćanje računa uz pomoć IPS QR koda, odnosno koristeći samo mobilni telefon”, navode u NIS-u i dodaju da kompanija kontinuirano radi i na unapređenju svog programa lojalnosti Sa nama na putu pa su tako nedavno uveli mogućnost online članstva i korišćenja svih pogodnosti ovog programa putem istoimene mobilne aplikacije.
Korisna adresa: nis.rs