Pheed – Twitter sa poslovnim modelom
Lansirana u oktobru 2012. godine, Pheed je društvena mreža koja postaje sve popularnija među tinejdžerima, prenosi Mashable.
Sa sloganom koji poziva korisnike da izraze svoj stav (Express yourself), Pheed predstavlja platformu za deljenje svih vrsta digitalnog sadržaja, od fotografija i teksta, do audio i video snimaka. Korisnici, kao i na drugim društvenim mrežama, biraju čije kanale žele da prate.
Pheed mobilna aplikacija našla se na prvom mestu Social Network kategorije u App Storeu već u februaru, piše ovaj portal, iako je lansirana tek 10. novembra. U prvih deset, među Facebookom i Twitterom, bila je već šest nedelja od pojavljivanja.
Većina korisnika ove društvene mreže su tinejdžeri, piše Mashable, dodajući da čak 81 posto korisničke baze Pheeda čine korisnici uzrasta između 14 i 25 godina.
Forbes je Pheedu dao naziv “Twitter sa poslovnim modelom”, zbog načina na koji korisnici mreže mogu monetizovati svoje postove.
Naime, Pheed korisnicima nudi opciju da naplate mesečnu pretplatu na sadržaj svog kanala ili da plaćaju za sadržaj koji se emituje uživo, a ideja je da uz pomoć novca koji stiže od malog broja korisnika koji naplaćuju sadržaj kompanija izbegne narušavanje koncepta platforme oglašavanjem, na primer.
Aplikacija trenutno postoji samo za iOS, dok na sajtu stoji informacija da će uskoro biti dostupna i za Android.
Da li vi koristite Feed?