Singapur ukida automobile na svojim putevima
Singapur će prestati da izdaje nove dozvole za vozila od februara 2018. Grad-država najavila je plan smanjenja stope rasta vozila sa 0,25% godišnje na 0% za automobile i motocikle. Zbog ograničenog raspoloživog prostora, Singapur u velikoj meri kontroliše broj vozila na putu. Land Transport Authority (LTA) izdaje dozvole, poznate pod nazivom Certificates of Entitlement, koje vlasnicima vozila daju pravo da imaju svoje vozilo na period od deset godina. Dozvole se prodaju na aukciji, a poslednja aukcija završena je najvišim ponuđačem koji je platio iznos od 30.533 američkih dolara samo za dobijanje privilegije upravljanja automobilom.
Vlada navodi ograničenu raspoloživu površinu kao razlog zaustavljanja, a LTA je izjavila: “S obzirom na ograničenja zemljišta i konkurentske potrebe, postoji ograničena mogućnost daljeg širenja mreže puteva.” Putevi trenutno zauzimaju 12% ukupne gradske površine zemlje, a na ovom ograničenom prostoru ima više od 600.000 privatnih i iznajmljenih automobila. Stopa rasta za komercijalna vozila ostaće na 0,25%. Ograničavanje novih automobila će još više otežati posedovanje automobila u Singapuru, koje je i dalje jedno od najskupljih mesta za posedovanje vozila, jer vozila srednjeg ranga mogu koštati više od četiri puta od cene istog vozila u SAD-u.
Međutim, povećano ograničenje vlasništva vozila imaće neke pozitivne neželjene efekte, bar u pogledu uticaja na životnu sredinu. Manje automobila na putevima u Singapuru će značiti manje zagađenja za motore koji koriste fosilna goriva. Takođe, slabo proširenja sistema puteva u zemlji sprečavaće dalji transportni razvoj prirodnih površina. Čak i bez ekspanzije, ako se ne budu dodavala nova vozila to će sprečiti preopterećivanje postojećeg sistema, i takođe sprečiće nanošenje štete okolini. Nova ograničenja neće uticati na broj dostupnih dozvola. LTA će ponovo oceniti politiku automobila i motocikala u 2020, a za komercijalna vozila u martu 2021.
Izvor: Futurism