Sledeće godine više vremena ćemo provoditi na Internetu nego uz TV
Prema najnovijoj projekciji istraživačke agencije Zenith, 2019. godine po prvi put prosečni stanovnik razvijenog sveta će više vremena provoditi online nego uz televizor. Trenutno je odnos ova dva medija takav da se u proseku uz TV dnevno provede 172,7 minuta, a uz Internet 159,7 minuta. Sledeće godine, ako se nastavi linearni porast korišćenja Interneta i isto kontinuirani, ali nešto sporiji, pad gledanja televizije, korisnici bi trebalo da provode online 170,6 minuta na dan, dok će na gledanje TV-a trošiti nešto manje vremena to jest, 170,3 minuta.
Globalna tranzicija sa TV-a na internet kao glavnog zabavnog medija dolazila je dugo, ali se to desilo i brže od očekivanog. Prošle godine, Zenith je predvideo da će televizija još uvek biti popularnija (u 2019. godini), ali je od tada revidirala svoje procene.
Porast vremena koje se provodi u gledanju videa, druženju na društvenim mrežama ili u online kupovini dolazi poslednjih godina primarno od sve veće prisutnosti i dostupnosti mobilnog Interneta u celom svetu. Ukupno su sada ljudi raznim medijima izloženi oko 479 minuta na dan. To uključuje, osim TV-a i Interneta, gledanje filmova u bioskopu, slušanje radija, te čitanje novina i časopisa u fizičkom obliku. Na mobilnim uređajima se provede oko jedne četvrtine tog vremena, a očekuje se kako će sledeće godina taj udeo i premašiti 25%.
Izvor: Recode