BIZIT plus

17.-24. Dopuna – Kružni tok – Slavija

UcenjeNa osnovu satelitskog snimka Slavije napravio sam skicu po kojoj sam žvrljao i komentarisao sa instruktorom. Mislim da se sada, sa priloženog crteža, lakše mogu shvatiti sva pravila kružnog toka. Sledeći put će biti prikazani kružni tokovi na Autokomandi (sa jednom specifičnom razlikom) i kružni tok kod Bogoslovije.

Svi kružni tokovi odvijaju se u suprotnom smeru od kazaljki na satu (nepotrebno znanje :)). Ako je razlog ulaska na kružni tok bila namera skretanja u susednu ulicu (a sabraćajni znaci to dozvoljavaju), skreće se bez obaveze zaobilaženja centralnog ostrva. Na Slaviji su takvi primeri: prelazak iz Kralja Milana (Srpskih vladara) u Nemanjinu, iz Nemanjine u Bulevar oslobođenja, iz Deligradske u Bulevar oslobođenja (Bulevar JNA), iz Deligradske u Mekenzijevu (Maršala Tolbuhina) i iz Mekenzijeve u Beogradsku. Sve ostale varijante uključuju obilaženje ostrva.

Dve jedine zabrane skretanja u susedne ulice (koje pritom nisu jednosmerne) na Slaviji su: iz Beogradske u Kralja Milana i iz Nemanjine u Deligradsku.

Jedina ulica u koju se ne može ući sa kružnog toka Slavije (jer je jednosmerna) jeste ulica Svetog Save.

Približavanje kružnom toku najavljuje se znakom: Blizu je kruzni
Da ste na samom ulazu u kružni tok i da dobijate određene obaveze koje iz toga slede najavljuje znak: Ovo je kruzni
Pred ulazom u kružni tok stoji i znak koji označava dolazak na raskrsnicu  na kojoj sva vozila koja su već u kružnom toku imaju pravo prvenstva. Nailazi pravo prvenstva

Kružni tok nije direktno regulisan semaforima.

Obratiti pažnju na znak (opasnost na putu) kod izlaska na Bulevar oslobođenja.Opasnost na putu

On obaveštava da je kretanje po saobraćajnim trakama regulisano horizontalnom svetlosnom signalizacijom iznad kolovoza. Ova signalizacija nema ulogu klasičnog semafora i zelenim svetlom označava trake kojima se mora kretati, a crvenim prekrštenim linijama trake koje su zabranjene za kretanje iz smera vozila iz koga se procenjuje.

Kliknuti na skicu na kraju teksta da bi se videla u pravoj veličini:

Evo izdvojenih pravila koja sam prihvatio:

  1. Kako saobraćaj na Slaviji nije regulisan semaforima, ulazak na kružni tok obavezuje prethodno propuštanje pešaka na pešačkim prelazima.
  2. Ako vozilo ne ide „duboko“ u kružni tok, već skreće u susednu ulicu, najava podrazumeva uključivanje desnog migavca. Ako se ulazi (makar i delimično) u obilaženje ostrva – najava podrazumeva uključivanje  levog migavca (i to odmah) koji se menja tek kod izlaza u izabranu kolovoznu traku a ubrzo zatim i gasi.
  3. Kod ulaza na kružni tok vozilo treba pozicionirati prema nameri skretanja (odnosno izlaska). Ako se, npr. radi veliko okretanje oko centralnog ostrva, vozilo se usmerava bliže ostrvu. Svako kraće okretanje podrazumeva ulazak u “širi” krug bez potrebe da se odmah ukrštaju putanje sa centralnim “krugom” vozila.
  4. Dok se ne uđe u kružni tok, prednost imaju sva ona  vozila koja su već ušla u kružni tok. Crveno vozilo iz  primera (pozicije 1 i 2) mora da propusti vozila C,ZY. i
  5. Kada crveno vozilo uđe u kružni tok (od pozicije 3) sve kolizije sa ostalim vozilima u istom toku rešavaju se po pravilu desne strane. Dakle, trebalo bi da na poziciji 3 propusti vozilo C, na poziciji 5 i/ili 6 vozila D i/ili E, na poziciji 9 propusti vozilo I, na poziciji 12 vozilo N i na poziciji 14 propusti vozilo P.
  6. Crveno vozilo tek u poziciji 13 (iz primera) menja pokazivač pravca na desni migavac.
  7. Na šinska vozila se ne primenjuje pravilo desne strane. Tramvaji imaju prednost. Tramvaji su zakon! 🙂

    Na kružnom toku se nikada ne okreće (pogledom) unazad, pa propuštanje vozila sa desne strane ne podrazumeva i propuštanje vozila koje je iza njega. Na primer, crveno vozilo sa pozicije 5 propušta vozilo D i grabeći napred ne razmišlja o vozilima C i B. Ili crveno vozilo sa pozicije 6 propušta vozilo E i ne razmišlja o propuštanju vozila D.

    [singlepic id=251 w=512]

    Facebook komentari: