Računari i Galaksija

25.-30. Dopuna – Pravo, puno polukružno okretanje

UcenjeU jednom od prošlih post-ova spomenuo sam da smo radili puno polukružno okretanje. Sada znam da je to bilo okretanje tipa “snađi se” i da je rađeno za potrebe okretanja i ponavljanja nekih drugih radnji. Okretali smo se “bez pravila” i onda kada smo se obrušavali na neke kružne tokove, ali smo tek sada, dakle, oko 30. časa, počeli da vežbamo ono puno polukružno okretanje koje traže na ispitu. Kao i mnoge druge radnje, i ova mi sada liči na mnogo komplikovaniju od onoga što sam ja zamislio. Ali, idemo redom.
U teoriji postoje dva načina punog polukružnog okretanja – polukružno sa denom ulicom i polukružno sa levom ulicom. Kada se to ne naglasi, smatra se da se očekuje polukružno sa levom ulicom (što jedino i traže na ispitu). Instruktor smatra da je sistem sa desnom ulicom bezbedniji, ali “o pravilima za polaganje ne treba diskutovati“.
Procedura (komanda) na ispitu glasiće – na sledećoj raskrsnici polukružno! Vozilo se pozicionira uz srednju liniju kolovoza (2), odmah se “odgledaju” oni famozni pogledi (u glavni retrovizor, bočni retrovizor i preko levog ramena), daje se levi migavac i usporava, kako bi se u drugoj brzini (a ponekad i u prvoj), izvršilo samo okretanje. Vozilo se dovodi u poziciju da se mesto vozača nađe na 3/4 bočnog kolovoza (4), pa se tek tada kreće u okretanje punim obrtanjem volana ulevo. Obavezno gledati u pravcu smerova ulice sa kojom se ukršta prethodni put vozila (3A), a nakon pola okreta OBAVEZNO, pogledom preko levog ramena i “pošteno unazad” u saobraćajnu traku u koju ulazimo (5B). Dok se gleda i mili, potrebno je već odmotavati volan kako, prilikom ispravljanja, ne bismo zašli u suprotnu traku. Migavac se gasi, ako se već nije sam ugasio (6)!

Raskrsnica-polukriuzno
Šta tu može predstavljati problem? Naravno, imao sam prilike da to brzo saznam. Ako se prilikom okreta sačekuju vozila iz suprotnog pravca (po pravilu desne strane) ne treba i dalje militi, jer će se onda proći ona pozicija u kojoj se skreće. Dakle, treba stati na reper poziciju, prebaciti u prvu i čekati. U protivnom “…gazi se trotoar, sladoledžija, kestendžija i svi oni koji se tu nađu”. Ja sam imao tu čast da gazim samo trotoar!

Rezime

Inače, svaki dvočas ili tročas koristimo za uvežbavanje izlaska sa poligona u svim pravcima u kojima polaganje može da krene. Kako Miljakovac nije moj kraj, ne mogu da popamtim sve moguće kombinacije, pa sam rešio da vozim pravilno ma kuda krenuli. U vrtenju po kraju sigurno će mi biti ukazano na greške, ukoliko ih bude. Za sada, ponekad pogrešim što na pešačkom prelazu primetim samo pešake na desnoj strani kolovoza. Oni levi su mi mnogo daleko! 🙂 Desi se da, posle primedbe za pešake stajem i kod onih koji nisu baš odavali izričitu nameru da pređu, što je par puta čak naljutilo instruktora.
Ponavljam da se kao osnovna pravila izdvajaju i svakodnevno upražnjavaju sledeća:

  1. Što više brzina promeniti (“odvozati”) kako se motor ne bi “mučio“.
  2. Često menjati brzine. Treba ih “odvozati pošteno”, uz puštanje kvačila posle svake promene. Dakle, unapred isplanirati takve radnje.
  3. Kod kretanja ili posle svakog stajanje menjati u prvu brzinu. Ako se ulazi u nepreglednu raskrsnicu prebaciti u prvu i “militi“.
  4. U drugoj brzini ulaziti u krivine i prelaziti ležeće policajce.
  5. Svako obilaženje, prestrojavanje i skretanje propratiti “pogledima“ i migavcima. Tu se pada!
  6. Stajati na svaki STOP znak uz obavezno osmatranje “što je i cilj stajanja”. 🙂 Tu se pada!
  7. Propuštati pešake na pešačkim prelazima. Tu se pada!
  8. Stalno pratiti stanje svetlosne signalizacije (semafori). Stajati na semaforima u drugoj.
  9. Ne gaziti zaustavne linije.
  10. Obavezno osmatrati sve bočne ulice. “Glava samo da radi, da to vide na ispitu. Ako ONI kažu – dobar dan,  ispitanik prvo odradi poglede, pa tek onda odgovori – dobar dan”. 🙂

Ovo stvarno treba izdržati. Jedva čekam da položim sanjajući da će to biti iz prve!
Sanjao sam da sam na ispitu i kao siguran sam da ću položiti. ONI mi na kraju kažu – vratite se sada na poligon! Tu se treznim od nadošle neprijatnosti jer, već sam spomenuo, ne bih znao da se vratim. Strašno!

Facebook komentari:
SBB

Tagovi: