9 Google Search trikova koji će vam olakšati život
Ako vas neko pita kako se snalazite u Google Search-u, verovatno ćete reći da ste ga doktorilrali, zar ne? Ipak ceo dan provedete na njemu. Ipak, postoje i zanimljivi trikovi koji će vam olakšati pretragu, a svojim umećem ćete zadiviti sebe, ali i svoje kolege ili prijatelje. Ne govorimo o osnovama, već o naprednom korišćenju ovog pretraživača.
Kako da postignete što preciznije pretrage?
1. “search” – Kada tražite tačno određenu frazu obavezno koristite navodnike. Ukoliko želite da nađete određenu frazu, kao na primer “Najveća ICT medijska kuća” i saznaćete rezultat.
2. -search koristite predznak minus kada tražite tačno odrerđeni pojam koji ima višestruko značenje i potrebno vam je da isključite pretragu nekog bolje rangiranog značenja. Uzmimo za primer “Steve Jobs“. Kada ukucate ovaj pojam izaći će vam kao rezultat pretrage njegova stranica na Wikipediji. Međutim. ukoliko želite da isključite Wikipediju iz rezultata napišrite: Steve Jobs -Wikipedia.
3. site: – Želite da na određenoom domenu pronađete pojam koji vas interesuje. Navedite ime sajta (pcpress.rs) i ukoliko želite da pretražite sve pojmove ili članke koji se bave određenom temom poput Excela, samo ukucajte u Google Excel site:pcpress.rs
4. related: je prefiks koji se koristi u pretraživaču kada želite da dobijete rezultate adresa koje imaju sličan sadržaj kao URL koji navodite. Na primer, želite da nađete adrese koje imaju sličan sadržaj kao sajt Mashable.com. Samo ukucajte related:mashable.com i izaći će vam lista sajtova koja se bavi sličnim temama.
5. allintext: se koristi kada želite da pronađete sadržaj koji obuhvata sve navedene pojmove. Probajmo sa allintext:digitalni časopisi Google Play i izaći će vam sve adrese i tekstovi koji obuhvataju ove pojmove u jednom tekstu.
Druga varijanta je intext: koja vam omogućava pretragu svih stranica za jedan pojam koji se pojavljuje u tekstu ili u ostalim dokumentima (npr. u naslovu ili na URL-u)
6. allintitle: pronalazi starnice čiji naslovi sadrže sve navedene pojmove. Npr. allintitle:youtube zarada. Slično kao i u gorenavedenom primeru za allintext, i ovde imamo varijaciju intitle:. Recimo da tražite najbolje recepte i da vam je bitno da se u naslovu nalazi pojam kolači. Ukucaćete najbolji recepti intitle:kolači .
7. allinurl: je zanimljiv kada hoćete da pronađete sve linkove koji u sebi sadrže određeni pojam. Intersantno je pretraživati svoje ime i prezime. Tako ćete lako naći sve svoje profile na različitim mestima ili vesti, ako ste neki baja.
8.pojam broj..broj Tražite laptop i imate tačno određen budžet za kupovinu? Nikakav problem – samo ukucajte npr laptop 30000din..50000din i izaći će vam rezultati svih stranica sa linkovima ka ponudama u ovom rangu.
9. Zvezdica (*) vam može biti od pomoći kada tražite određeni izraz ili frrazu, ali ne možete da se setite iste u celosti. Nas je interesovalo šta to baba treba da ima da bi bila deda. da baba ima*bila bi deda
Sad malo zabave koju nam je pripremio Google
Za većinu Google predstavlja izuzetno značajan izvor različitih informacija, ali ukoliko se izveštite sa trikovima koje smo vam predstavili, možete ga pretvoriti u zaista snažan alat koji će vam olakšati, ako ne život, onda makar posao.