AI koji prepoznaje miris

Već decenijama industrija parfema pokušava da predvidi relacije između molekularne strukture i mirisa. Problem je što ne može da se samo pogleda u strukturu i da se na osnovu toga utvrdi kakav miris će se dobiti. Zato su tu u pomoć pritekli istraživači iz Google Brain tima, koji se nadaju da će uz pomoć AI tehnologije uspeti da reše taj dugogodišnji problem.

Najveći problem kod detekcije mirisa je što on subjektivno deluje na čoveka. Dve osobe će isti miris opisati na potpuno drugačiji način. Drugi problem je što pojedini molekuli, iako su vezani na isti način, ali okrenuti kao u ogledalu, mogu da daju potpuno različite mirise. A stvari se samo dodatno komplikuju kada se krene sa kombinovanjem mirisa.

U teorijskom radu koji su objavili istraživači iz Google-a, objasnili su način kako su uspeli da istreniraju AI da prepoznaje mirise. Oni su kreirali set od oko 5.000 molekula koje su identifikovali proizvođači parfema. Svaki molekul je dobio „opis“ koji bliže određuje njegov miris (tropski, aromatični, citrusni, orijentalni…). Naučnici su iskoristili dve trećine od tih mirisa da treniraju svoj AI, kako bi pridružili molekule svakom mirisu. Poslednja trećina mirisa iskorišćena je za testiranje algoritma, koji je na osnovu strukture molekula trebao da predvidi kako će mirisati. Pokazalo se da je test bio uspešan.

Pročitajte i:  Specijal: Veštačka inteligencija prirodna inovacija

Ovo je samo prvi korak u treniranju AI-ja da pravilno identifikuje mirise, ali je veoma važan jer se pokazalo da on može da prepozna složene relacije. To će se u budućnosti sigurno odraziti na sve naučne discipline koje u osnovi imaju hemiju.

Izvor: Engadget

Facebook komentari:

Panasonic

PC Press CRM
Tagovi: , , , , , ,

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.