Amazon tuži kompanije zbog lažnih recenzija
Amazon je podneo tužbu protiv dve kompanije koje su navodno delovale kao posrednici lažnih pregleda.
Amazon želi da smanji lažne kritike
Tužbe podnete Višem sudu u Sijetlu optužuju kompanije, AppSally i Rebatest, za podsticanje lažnih recenzija na Amazon-ovom online tržištu. Kompanije su navodno povezivale treće strane prodavce sa potrošačima koji bi ostavili pozitivnu recenziju o njihovom proizvodu, u zamenu za besplatne proizvode ili plaćanja.
Slučaj predstavlja najnoviji napor Amazona da iskorijeni lažne kritike na svom velikom tržištu trećih strana. Tržište sada čini više od polovine prodaje e-trgovine i pomoglo je kompaniji da ostvari rekordne prihode. Lažne recenzije su se pokazale kao posebno trnovit problem za Amazon jer je tržište poraslo i uključivalo milione trgovaca trećih strana.
Amazon je u saopštenju naveo da tužba nastoji da „ugasi dva glavna brokera lažnih recenzija“ za koje tvrdi da je „su pomagali da se kupci obmanu tako što su njihovi članovi pokušali da objave lažne recenzije u prodavnicama“ kao što su Amazon, eBay, Walmart i Etsy.
U saopštenju se dodaje da AppSally i Rebatest kažu da imaju više od 900.000 korisnika koji su „voljni da pišu lažne kritike“.
Kompanije za sada nisu imale komentare na tužbu Amazona.
Prema sudskim podnescima, AppSally i Rebatest rade od 2018.godine. U žalbi se navodi da je AppSally organizovao šemu u kojoj bi prodavci plaćali kompaniji naknadu, u nekim slučajevima samo 25 dolara, za dobijanje „proverenih recenzija“.
Nakon što bi AppSally-u dali vezu do svog proizvoda, prodavci bi isporučili prazne kutije i pružili AppSally-u fotografije koje bi bile uključene u recenziju korisnika, prema tužbi.
Prodavci bi navodno plaćali uslugu u nadi da će povećati njihov proizvod u rezultatima Amazon pretrage. AppSally-jeva veb stranica navodno je obećala prodavcima da će moći da „prestignu konkurente iz vaše spavaće sobe“, navodi se u žalbi.
Slično tome, Rebatest je prodavcima ponudio keš recenziju i druge usluge da manipulišu njihovim rangiranjem proizvoda, navodi se u tužbi. Korisnici bi naručili proizvod na Amazonu i ostavili recenziju. Rebatest je navodno refundirao kupovinu korisnika putem usluga kao što je PayPal.
Amazon traži neodređenu štetu u obe žalbe, kao i zabranu protiv kompanija da im se zabrani da prodaju ili olakšaju prodaju Amazon recenzija.
Amazon preduzima mnoge korake da pokuša da smanji lažne kritike i druge prevare, uključujući ulaganja u alate za mašinsko učenje i ljudske moderatore.
Takođe je zatraženo od drugih kompanija društvenih medija da se umešaju i pomognu, pošto su se zajednice lažnih pregleda pojavile u Facebook grupama i u aplikacijama za razmenu poruka kao što su Telegram, WhatsApp i WeChat.
Izvor: CNBC