BIZIT 2019: Milijarde potrošene na digitalnu transformaciju, a korisnici nemaju ništa od toga
Istraživanje koje je sprovedela kompanija Kony nad 800 direktora u kompanijama i 800 korisnika tehnologije u četiri industrije (bankarstvo, maloprodaja, usluge i zdravstvena zaštita) ukazalo je da korisnici gotovo da nisu ni primetili da je u kompanijama sprovedena digitalna transformacija. U taj proces investirano je 4,7 triliona dolara, a istraživanje je pokazalo da je samo 19% korisnika primetilo neko poboljšanje u korisničkom iskustvu koje im je ponuđeno.
To ukazuje da je prilikom sprovođenja digitalne transformacije fokus bio previše usmeren ka optimizaciji tehnologije, a da je zanemareno poboljšanje iskustva korisnika. Najveći broj sprovedenih digitalnih transformacija nema nikakvog uticaja na korisnike. Više od polovine anketiranih korisnika nije ni primetilo da su kompanije sprovele digitalnu transformaciju. Drugim rečima, tokom sprovođenja tog procesa kompanije nisu slušale, ili bar nisu razumele potrebe svojih klijenata.
Više od dve trećine sprovedenih digitalnih transformacija (68%) su biznis orijentisane, dok je samo 28% digitalnih transformacija bilo fokusirano na poboljšanje iskustva korisnika. Preostalih četiri odsto digitalnih transformacija bilo je fokusirano na poboljšanje iskustva zaposlenih.
Ove brojke govore da se većina sprovedenih digitalnih transformacija može smatrati neuspešnim. Većina korisnika (62%) odgovorilo je da bi potrošili više novca, kada bi njihovo digitalno iskustvo bilo intuitivnije i lakše. S druge strane, kompanije su se većinom odlučile na povećanje profita optimizacijom svojih poslovnih procesa, dok su klijente „gurnuli“ u drugi plan.
Dokle smo stigli sa digitalnom transformacijom će biti samo jedna od mnogobrojnih tema ovogodišnjeg BIZIT-a koji je posvećen digitalnoj ekonomiji. Pozivamo vas da nam se priključite! Prijavite se na sajtu bizit.rs i iskoristite popust za ranu registraciju. Vidimo se 6. i 7. novembra!
Izvor: ZDNet