Facebook News feed promena gasi sajtove
Nakon što je Facebook predstavio promene u načinu prikazivanja vesti u news feedu, došlo je do osetnog pada poseta sajtovima. Zbog nove filozofije Marka Zuckerberga već je došlo do prvih zatvaranja sajtova.
Sigurno ste upućeni u problematiku promena koje je uveo Facebook, pa nije potrebno da previše objašnjavamo pojavu Explorer feeda kome su mnogi priželjkivali propast. To se za sad nije desilo, što je loša vest za sve sajtove i medije generalno čija poseta, čitanost, slušanost i gledanost zavise od Facebook saobraćaja. Kako je Srbija bila jedna od pet zemalja koje su prve osetile promene News feeda, prilično smo upoznati sa negativnim posledicama.
Sajtovi se gase zbog Facebook News feed promena
Već su pale prve žrtve promena. Lifestyle sajt Little Things objavio je da se zatvara usled promene algoritma Facebooka koji im je uništio posetu. Ovaj sajt je bio fokusiran na žensku publiku, pružajući “pozitivne vesti i videa”. Reč je o prilično velikom sajtu koji je imao 12 miliona pratilaca na Facebooku.
Ipak, nakon promena koje su nastale, sajt je izgubio oko 75% organskog saobraćaja, što se automatski odrazilo i na oglašavanje. Ako ste pomislili da je reakcija malo preterana i da su mogli bar da plaćaju objave, ovde je izgleda reč o nečem drugom.
Kraj za iritantne sajtove?
Nedavno je Facebook objavio da će ukloniti sa feeda iritantne clickbait postove, koje su izgleda fanovi sajta obožavali. Sa fokusom na “prijatelje i porodicu”, Mark Zuckerberg je računao da će ljudi sada više komunicirati offline. To znači da je došlo do promene tumačenja šta se može i ne može objaviti na News feedu korisnika.
Kad kompanija nije uspela da se oporavi, ponadala se da će ih neka velika kompanija kupiti ali se to nije desilo. Nemogućnost prodaje kompanije označilo je otpuštanje 100 radnika koji su radili na kreiranju vesti na ovom sajtu. Facebook je primio dosta kritika na račun promena, ali za očekivati je da one ostanu tu gde jesu.
Izvor: Business Insider