Facebook otkriva da su najčitaniji postovi besmislena pitanja, a ne politika
Nakon što je optužen za širenje desničarskog sadržaja, Facebook je otkrio da njegovi najčitaniji postovi uključuju pitanje da li šećer ide uz špagete.
Facebook stranica „Tipična mama“ izašla je na prvo mesto
Njegov prvi izveštaj o sadržaju vesti u Sjedinjenim Državama fokusira se na to koliko ljudi vidi post umesto na bilo koje drugo merenje. Ispostavilo se da je post o potrazi za rečima koje će otkriti “vašu stvarnost” bio najpopularniji post za tri meseca 2021. Slični, ne baš ozbiljni postovi, sa ogromnim tekstom činili su većinu od 20 najčitanijih. Pitanje: “Molim vas da rešite ovu debatu, da li šećer ide u špagete?” nalazi se na četvrtom mestu, sa 58,6 miliona pregleda – i 3,8 miliona argumenata u komentarima. Izazov “Star sam, ali izgledam mlad” popeo se na visoko drugo mesto.
Facebook stranica „Tipična mama“ izašla je na prvo mesto, kao jedina sa dva posta u prvih 20: „Recite svoje godište imenovanjem jednog koncerta kojem ste prisustvovali“ i „šta vam se dogodi u glavi kada dodate 28 plus 47?” Facebook je primetio da „neki od postova u prvih 20 mogu sadržati sadržaj manjeg kvaliteta“. Izveštaj pokušava da napravi razliku između onoga što se najviše vidi, detaljno opisano u ovom izveštaju, i onoga čime se većina bavi putem lajkova, komentara i deljenja. On služi kao kontrapunkt podacima prikupljenim pomoću Crowdtangle-a, Facebookovog alata za merenje angažmana, koji sugeriše da je politički sadržaj naklonjen desnici, dominantan na Facebooku, o čemu se mnogo izveštavalo prošle godine. Facebook je odbacio tu ideju, rekavši da je samo 6% sadržaja koji vide korisnici – politički.
U svom novembarskom postu o tom pitanju, on se fokusirao na „doseg“ linkova i postova, umesto na angažovanje, što dramatično menja ono što je „najpopularnije“. Novi izveštaj se na sličan način fokusira na najgledaniji sadržaj, a ne na bilo koju drugu metriku, a rezultirajuću listu čine bezopasni postovi. Toliko se sadržaja objavljuje na Facebooku da je, zajedno, prvih 20 postova i dalje činilo “samo manje od jedne desetine posto svih pregleda sadržaja u SAD-u”, objavila je društvena mreža.
Dva posta su bila zapažena po tome što su se bitno razlikovala od ostalih 20 najboljih – post Joe-a Biden-a, 100 dana nakon njegovog predsednikovanja, u kojem je napisao da se “Amerika vraća na pravi put” (broj šest) i video o tome kako izgraditi mali bazen za decu (broj 10). I dok su YouTube, Amazon i dobrotvorna organizacija za decu Unicef, bili tri najbolje posećene web lokacije, pet velikih organizacija – ABC News, Daily Mail, NBC News, CNN i CBS News – ušlo je u prvih 20 domena.
Izvor: Bbc