Firefox nailazi na prepreke u privlačenju novih korisnika
Google bez sumnje dominira kada su u pitanju pregledači za desktop računare, a i Microsoft Edge u poslednje vreme beleži primetne uspehe. Firefox ostaje malo po strani, budući da i dalje teško privlači nove korisnike.
Svako ima svoj omiljeni web pregledač, a Mozilla želi da više ljudi shvatit da je Firefox dobar izbor. Trenutno se testira novi pristup koji bi mogao da privuče više Windows korisnika. U pitanju je nova Firefox opcija koja korisnicima olakšava da ovaj pregledač obeleže kao podrazumevani tokom instalacije. Pored ove tu su još dve opcije: pinovanje Firefox pregledača na taskbar i importovanje podataka s nekog drugog pregledača. Kada se izaberu željene opcije dovoljno je da se klikne na “Save and continue”.
Ovaj potez je deo šireg eksperimenta u okviru kojeg se korisnicima prikazuje specijalna kampanja kad skinu Firefox. Ako neko preuzme pregledač direktno iz kampanje, i odluči da ga postavi kao podrazumevani, sve se odvija automatski, bez potrebe za ručnim podešavanjem. Sve funkcioniše tako što se identifikacioni kod prekopira u “stub installer” koji se preuzima s Mozilla web sajta. Ako je kod prepoznat tokom prvog pokretanja, Firefox odmah postaje podrazumevani pregledač.
Opcija stiže s verzijom Firefox 135, pa ostaje da se vidi hoće li uticati na povećanje broja korisnika.