Gartner predviđa smanjenje klasične pretrage za četvrtinu do 2026. godine

Gartner je objavio predviđanje da će do 2026. godine, količina upita na mašinama za pretragu biti smanjen za 25 procenata. Ovo smanjenje biće direktna posledica sve veće upotrebe AI chatbot-ova i drugih virtuelnih agenata.

PCPress.rs Image

Organski i plaćeni rezultati su glavni kanali koje danas koristi marketing za prosleđivanje informacija ciljnim grupama korisnika. Generative AI rešenja postaju sve češća zamena postavljanju klasičnih upita, pa će to u narednim godinama naterati kompanije da razmisle o njima kao novim marketinškim kanalima.

Mašine za pretragu će morati da se prilagode novonastaloj situaciji. Pošto GenAI smanjuje troškove proizvodnje sadržaja, neophodno je usmeriti fokus na aktivnosti kao što su strategija upotrebe ključnih reči. Algoritmi pretraživača će u budućnosti dodatno vrednovati kvalitet sadržaja kako bi nadoknadili količinu sadržaja generisanog veštačkom inteligencijom. Korisnost i kvalitet sadržaja i dalje imaju „najveću težinu“ u organskim rezultatima pretrage. Takođe, biće neophodno da se veći naglasak stavi na sredstva za proveru autentičnosti sadržaja visoke vrednosti. Vladini propisi širom sveta već pozivaju kompanije na odgovornost, jer počinju da zahtevaju identifikaciju sredstava marketinškog sadržaja koje stvara veštačka inteligencija. Ovo će verovatno igrati značajnu ulogu u tome kako će pretraživači prikazati takav digitalni sadržaj.

Pročitajte i:  Žene zaostaju u AI trci veština

Kompanije će morati da se fokusiraju na proizvodnju jedinstvenog sadržaja koji je koristan kupcima i potencijalnim kupcima. Sadržaj treba da nastavi da pokazuje elemente za ocenjivanje kvaliteta pretrage, kao što su stručnost, iskustvo, autoritativnost i pouzdanost.

Izvor: Gartner

Facebook komentari:
SBB

Tagovi: , ,

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *