Google planira promene koje će sprečavati blokiranje reklama

Google planira da promeni načine na koje ekstenzije funkcionišu u okviru Chrome pretraživača, a kako bi se stalo na put malicioznim ekstenzijama. Promena će uticati i na procese blokiranja reklama, budući da blokeri poput uBlock Origin i uMatrix nakon promena više neće funkcionisati.

Tako će projekat čiji je osnovni cilj da poboljša sigurnost ekstenzija napraviti problem ad blokerima, budući da se planira zamena webRequest API-ja, koji trenutno funkcioniše tako što pretraživač od ekstenzije traži da ispita zahtev od svake mreže kojoj se pristupa. Ad blokeri funkcionišu upravo na taj način, budući da kad eksetnzija ispita sve zahteve može da otkaže one koji su u vezi sa reklamnim sadržajima. Google tvrdi da su ovakvi procesi spori, budući da ekstenzije moraju da ispitaju svaki zahtev, te da ga odobre ili odbiju. Tako se usporava i sam pretraživač, te API dobija veliku moć – budući da ekstenzije biraju koji se zahtevi prihvataju, a koji odbijaju, što nije funkcija koja se uvek koristi u dobre svrhe. Da bi tome stao na put Google je predložio novi API – declarativeNetRequest, zahvaljujući kojem pretraživač od ekstenzija neće morati da traži da provere svaki zahtev, već će ove funkcionisati tako što će blokirati sve zahteve koji izgledaju kao X, preusmeravati one koji izgledaju kao Y, te odobravati sve ostale. Tako će biti dovoljno da Chrome svaki URL uporedi sa X i Y primerima, te brzo odluči koju akciju da sprovede.

Pročitajte i:  Apple iOS 13 na 50% uređaja nakon samo tri nedelje od lansiranja

Sigurno je da će novi API uticati na brzinu pretraživača, ali i na ad blokere. To ne znači da će svi ad blokeri prestati sa radom čim se pojavi novi API, te bi AdBlock Plus trebalo da se prilagodi, budući da je sintaksa kojom se određuju sadržaji koje bi trebalo blokirati slična onoj koja će se koristiti u okviru declarativeNetRequest.

Izvor: Ars Technica

Facebook komentari:

Vertiv

IT Edukacija
Tagovi: , , , ,