Google pojačao praćenje korisnika zahvaljujući GDPR regulativi
Čini se da Google ima određenih koristi od nove evropske regulative, koja je dizajnirana da korisnike zaštiti od praksi praćenja online ponašanje, te da osigura da se njihovi podaci ne koriste na načine koji bi mogli da im nanesu štetu.
Naime, GDPR regulativa kreirana je da ograniči baratanje korisničkim podacima, te da obezbedi transparentnost kada je digitalni marketing u pitanju, ali nova istraživanja ukazuju na to da je novi zakon doveo do toga da marketinške strategije kompanije Google dožive procvat, te steknu prednost u odnosu na konkurenciju. Tako je samo mesec dana nakon što je GDPR stupio na snagu broj onih koji prate ponašanje korisnika opao, ali je mali broj tehnoloških kompanija nastavio sa tom praksom, uključujući i Google, koji dobija pristup većim količinama podataka nego ranije.
Radi se o tome da su manje kompanije izgubile između 18 i 31% od ranijeg pristupa podacima, pa se smatra da su korisnici tako bezbedniji, ali su prakse praćenja korisnika kod, na primer, kompanije Facebook opale za samo 7%, dok je Google svoj doseg povećao za 1%. Ovi trakeri uključuju i „kolačiće“ – deliće koda koji služe za praćenje korisnika, te se trude da ih motivišu da kliknu na neku personalizovanu reklamu, te mogu da prate ponašanje pojedinačnih korisnika na različitim web-sajtovima, pretraživačima, čak i uređajima.
Eksperti su i ranije upozoravali da bi moglo da dođe do ovakvih neželjenih posledica, budući da Google, te druge velike kompanije, imaju prednost kada je u pitanju unajmljivanje skupih advokata čija je funkcija da se postaraju da kompanija obezbedi što veću prednost na različitim poljima, te da pronađu rupe u zakonu, a koje omogućavaju da se nastavi sa praksama koje su prepoznate kao potencijalno problematične. Tako Google ima čitavo odeljenje koje se bavi samo GDPR-om, a koje je uspelo da kreira sopstvenu alatku koja služi da obezbedi pristanak korisnika da budu praćeni, što oglašivačima dozvoljava da ostanu kompatibilni sa dosadašnjim načinima personalizovanog reklamiranja. Kada su korisnici u pitanju, to znači da se broj onih koji ih prate smanjio, ali da i dalje postoji nekoliko velikih kompanija koje su zahvaljujući dominantnoj poziciji dobile pristup još većoj količini podataka.
Izvor: The Telegraph