Google uvodi update za pretrage kako bi se pridržavao pravila EU o tehnologiji
Google je uveo promene u svoje rezultate pretrage i predstavio nove funkcije za developere aplikacija, omogućavajući im da reklamiraju svoje ponude na aplikacijama trećih strana i konkurentskim tržištima aplikacija.
Google je među nekoliko vodećih tehnoloških kompanija koje moraju da se pridržavaju Digital Markets Act
Ovaj potez dolazi dok kompanija pokušava da se pridržava prekretničkih regulativa EU koje ograničavaju uticaj velikih tehnoloških firmi.
U blog postu, tehnološki gigant je naveo da postoje 20 promena proizvoda, “uključujući uvođenje posebnih jedinica i čipova koji pomažu korisnicima da pronađu sajtove za poređenje u oblastima kao što su letovi, hoteli i kupovina.” Međutim, dodato je da su neke funkcije, poput Google Flights jedinice, uklonjene.
Google je među nekoliko vodećih tehnoloških kompanija koje moraju da se pridržavaju Digital Markets Act (DMA) do 7. marta. Ostali uključuju Amazon, Apple, Microsoft, Meta Platforms i vlasnika TikToka, ByteDance.
Kakve funkcije je Google uveo?
U januaru je kalifornijska kompanija objavila nekoliko novih funkcija za svoj spektar usluga, ali su bile dostupne samo korisnicima u EU. U saopštenju, Google je rekao da će promene u rezultatima pretrage povećati saobraćaj za glavne posrednike i agregatore. Nasuprot tome, hoteli, aviokompanije, trgovci i restorani će doživeti smanjenje saobraćaja.
Pored toga, korisnici će biti pitani za svoj pristanak da dozvole Google-u da deli njihove podatke preko Google proizvoda i usluga. Kompanija u vlasništvu Alphabet-a objasnila je: “Korisnici takođe mogu videti nove banere za pristanak koji ih pitaju da li žele da povežu svoje Google usluge.”
DMA takođe zahteva od “gatekeeper” operativnih sistema da omoguće korisnicima korišćenje aplikacija i prodavnica aplikacija trećih strana. To znači da aplikacioni developeri mogu implementirati alternativne sisteme naplate umesto da budu ograničeni na Google Play prodavnicu. Novi program će im takođe omogućiti da upute evropske korisnike sa aplikacije ka spoljnim platformama kako bi promovisali svoje proizvode.
Ove nedelje, Google će uvesti softver za prenos podataka u Evropi, pojednostavljujući proces developerima za prenos podataka korisnika ka aplikaciji ili usluzi treće strane.
Iako je Google rekao da će nastaviti da sarađuje sa Evropskom komisijom, dodao je: “Prilazimo usaglašenosti sa transparentnošću i značajnim promenama proizvoda, čak i tamo gde imamo zabrinutost da će neka pravila smanjiti izbore dostupne ljudima i firmama u Evropi.”
Izvor: Readwrite