IAN: Onlajn nedelja za 292 miliona digitalno nepismenih Evropljana
U Srbiji 43,7% ili više od 3 miliona ljudi nikada nije koristilo računar, a 54,1% tj. gotovo 4 miliona ljudi nikada nije koristilo Internet.
Telecentri Evrope, mreža organizacija koje promovišu digitalnu pismenost, sprovode evropsku kampanju između 28. februara i 5. marta 2011. godine, sa ciljem da najmanje 100.000 ljudi koji ranije nisu koristili računar i Internet počnu da ga koriste. Telecentri, javne službe, biblioteke, nevladine organizacije i IT kompanije, škole širom Evrope okupiće se kako bi organizovali niz zanimljivih događaja, treninga i takmičenja i tako naglasili ključnu ulogu IT-a u današnjem društvu.
Telecentri mogu biti nevladine organizacije, nezavisne agencije ili kompanije, biblioteke, škole koje pružaju edukaciju u oblasti računarskih veština relevantnih za “ekonomiju zasnovanu na znanju”, pristup Internetu i e-mejlu, i druge usluge i podršku u oblasti IT-a kako bi se zadovoljile osnovne potrebe stanovništva.
Nacionalni partner ove kampanje za Srbiju jeste IAN Međunarodna mreža pomoći (www.ian.org.rs). Menadžer IAN-a i član Upravnog odbora Telecentara Evrope, Ivan Stojilović, kaže: „Onlajn nedelja nastoji da motiviše što veći broj ljudi da koriste računar i budu onlajn i fokusirana je na one stanovnike Srbije koji ne koriste Internet. Naš cilj je da podignemo svesnost o važnosti digitalne uključenosti i digitalnih veština i da promovišemo pokret telecentara i teledomova širom Srbije“.
Kampanja je zvanično počela danas u Briselu u okviru događaja koji su organizovali Telecentri Evrope. Ovom prilikom Neli Kros, zamenica predsednika Evropske komisije i evropska komesarka za Digitalnu agendu, je klikom na onlajn brojač postala prvi učesnik ovogodišnje kampanje Onlajn nedelje. Ovim simboličnim gestom Evropska komisija pokazuje važnost i podršku Onlajn nedelji u okviru Evropske digitalne agende. Neli Kros je izjavila da „moramo da ostvarujemo ovu brojku (68.000 novih korisnika) svake nedelje tokom narednih pet godina kako bismo postigli cilj da prepolovimo broj Evropljana koji nikada nisu bili onlajn”.
IAN poziva pojedince, organizacije civilnog društva, javne institucije i kompanije da se uključe u obeležavanje Onlajn nedelje 2011. tako što će posetiti sajt www.ian.org.rs i kliknuti na onlajn brojač. Cilj je u toku kampanje motivisati što više ljudi koji nikada nisu bili onlajn ili čak ni koristili računar da ostvare svoj prvi kontakt sa kompjuterom odnosno počnu krstarenje Internet prostorima. |
Za učesnike kampanje obezbeđene su i atraktivne nagrade na nivou Srbije i Evrope za najbolju fotografiju, video prilog, studiju slučaja i najinovativniju akciju koja promoviše digitalno uključivanje građana i građanki tj. korišćenje informaciono-komunikacionih tehnologija i pristup Internetu. Materijali kojima se konkuriše za nagrade mogu se slati na adresu edu@ian.org.rs do 10. marta.