Instagram kopira TikTok: Uspeh u imitiranju drugih
Tvrdnja da Instagram kopira TikTok nije ništa novo, budući da svaka sveža opcija liči na neku koja već postoji na mlađoj video platformi. Eksperti tvrde da strategija funkcioniše.

Imitiranje TikTok opcija održava Instagram na površini – iako je još uvek popularan, Instagram koristi rivalske moći, imitira ih, a kako bi ih okrenuo u svoju korist. Umesto da se energija troši na smišljanje onoga što niko još nije smislio, snaga se troši na preuzimanje i prilagođavanje opcija koje već postoje. Instagram i druge aplikacije kompanije Meta „gutaju“ neprijatelje, kradu njihove funkcije i koriste ih za privlačenje korisnika.
Ova strategija je na primer sklonila Snapchat sa liste opasnih konkurenata, a neki kažu da bi TikTok mogao da bude sledeći. Instagram je po prvi put od 2020. godine prestigao TikTok kada je preuzimanje aplikacija u pitanju – tokom 2023. broj preuzimanja Instagram aplikacije je skočio za 20%, dok je TikTok napredovao za 4%. Razlika nije mala.

Uspeh je usledio nakon što je Instagram lansirao opciju Reels koja liči na TikTok sadržaje. Kopiranje ipak nije jedini problem – američki predsednik Joe Biden je najavio zakon kojim bi mogle da se zabrane sve aplikacije koje dolaze iz Kine, Severne Koreje, Rusije i Irana, a već se neko vreme spekuliše da kineska vlada prikuplja podatke o američkim TikTok korisnicima.
Izvor: Mashable