Instagram kopira TikTok: Uspeh u imitiranju drugih
Tvrdnja da Instagram kopira TikTok nije ništa novo, budući da svaka sveža opcija liči na neku koja već postoji na mlađoj video platformi. Eksperti tvrde da strategija funkcioniše.
![PCPress.rs Image](https://i0.wp.com/pcpress.rs/wp-content/uploads/2022/06/instagram.png?resize=800%2C450&ssl=1)
Imitiranje TikTok opcija održava Instagram na površini – iako je još uvek popularan, Instagram koristi rivalske moći, imitira ih, a kako bi ih okrenuo u svoju korist. Umesto da se energija troši na smišljanje onoga što niko još nije smislio, snaga se troši na preuzimanje i prilagođavanje opcija koje već postoje. Instagram i druge aplikacije kompanije Meta „gutaju“ neprijatelje, kradu njihove funkcije i koriste ih za privlačenje korisnika.
Ova strategija je na primer sklonila Snapchat sa liste opasnih konkurenata, a neki kažu da bi TikTok mogao da bude sledeći. Instagram je po prvi put od 2020. godine prestigao TikTok kada je preuzimanje aplikacija u pitanju – tokom 2023. broj preuzimanja Instagram aplikacije je skočio za 20%, dok je TikTok napredovao za 4%. Razlika nije mala.
![PCPress.rs Image](https://i0.wp.com/pcpress.rs/wp-content/uploads/2024/03/instagram-1.jpg?resize=800%2C450&ssl=1)
Uspeh je usledio nakon što je Instagram lansirao opciju Reels koja liči na TikTok sadržaje. Kopiranje ipak nije jedini problem – američki predsednik Joe Biden je najavio zakon kojim bi mogle da se zabrane sve aplikacije koje dolaze iz Kine, Severne Koreje, Rusije i Irana, a već se neko vreme spekuliše da kineska vlada prikuplja podatke o američkim TikTok korisnicima.
Izvor: Mashable