Internet plaćanje dozvoljeno i u tuđe ime
Narodna banka Srbije pojasnila je da se plaćanje preko interneta može nesmetano koristiti za plaćanja računa za domaćinstvo u kome žive, svojih članova porodice i slično, ali da se ne može koristiti za plaćanje računa radi naplate provizije za tu uslugu, odnosno kao poslovna delatnost, ukoliko za to nisu ovlašćeni.
Narodna banka Srbije je potvrdila da će građani nesmetano moći da nastave da plaćaju račune elektronskim putem. Međutim, pojavile su se nedoumice kada je NSB bankama poslat dopis da upozori građane koji sa svojih tekućih računa plaćaju račune za druge i za to naplaćuju – proviziju, što je nezakonito.
„Narodna banka Srbije, je u skladu sa svojim zakonskim ovlašćenjima utvrdila da se značajan broj fizičkih lica, koja sa bankama imaju zaključene Ugovore o otvaranju, vođenju i gašenju tekućih računa i Ugovore o pružanju usluga elektronskog bankarstva, korišćenjem WEB E-bank i mBank servisa, bavi neovlašćenim pružanjem platnih usluga. Ta lica su vršila plaćanja za račun različitih i veći broj fizičkih lica, najčešće za registraciju motornih vozila i za mesečne obaveze po računima za struju. Neka lica su preko svog tekućeg računa izvršila preko 1.000 transakcija u iznosu preko osam miliona dinara“, navodi se u saopštenju NBS.
Dodaju da su, nakon što je takav način plaćanja postajao sve masovniji, uputili dopis bankama da bi se blagovremeno sprečilo kršenje Zakona o platnim uslugama.
„Pogrešno je protumačeno da je dopis imao za cilj da onemogući klijente da vrše online plaćanja, pod kojima se podrazumeva plaćanje računa za potrebe, primera radi, svog domaćinstva, članova porodice, rodbine i slično, već je cilj da se takvo plaćanje ne vrši u komercijalne svrhe, odnosno kao poslovna delatnost“, ističu u NBS.
Prema njihovim rečima, namera tog dopisa bankama je da one blagovremeno opomenu osobe za koja primete da se bave neovlašćenim pružanjem platnih usluga jer su za to predviđene značajne novčane kazne.
„Takođe, želimo da istaknemo da su neke banke razumele namenu i svrhu dopisa i u skladu sa njim postupile, dok je drugim bankama očigledno bilo jednostavnije da sa klijentima sa kojim imaju zaključene pomenute ugovore raskinu saradnju, što je dovelo i do ovih neželjenih reakcija“, naglašavaju u NBS.
Izvor: N1