Ju, šta to radite? Polovina gleda sadržaje za odrasle na istim uređajima koje koriste za rad od kuće
Kako su mere socijalnog distanciranja postale uobičajene i zaposleni se prilagođavaju novim radnim okruženjima, čak i iz svojih dnevnih soba, postoji šansa za brisanje granica između privatnog i poslovnog života. Zapravo, polovina (51%) zaposlenih koji rade od kuće i koji su počeli da gledaju više sadržaja za odrasle priznaje da to rade na istim uređajima koje koriste u poslovne svrhe. Ovo je samo jedan od ključnih nalaza novog izveštaja kompanije Kaspersky pod nazivom Kako je COVID-19 promenio način na koji ljudi rade.
“Nova normalnost” sa kojom se zaposleni sada susreću počinje da utiče na balans između njihovog poslovnog i privatnog života. Gotovo trećina (31%) zaposlenih kaže da provode više vremena radeći nego što su to činili ranije. Međutim, 46% izjavilo je da su povećali količinu vremena koju troše na lične aktivnosti. Ova konkretna promena može biti rezultat toga što zaposleni više ne moraju da provode toliko vremena u gradskom prevozu ili da putuju kao što je to ranije bio slučaj.
Sve teže razdvajanje ličnog i poslovnog
Izveštaj takođe ukazuje na to da je zaposlenima sve teže da razdvoje poslovne i lične aktivnosti, naročito kada se radi o informacionim sistemima. Ono što je zabrinjavajuće za preduzeća jeste to da 51% zaposlenih koji priznaju da su počeli da gledaju više sadržaja za odrasle otkad rade od kuće, kažu da to čine na uređajima koje koriste u poslovne svrhe. Čak gotovo petina (18%) zaposlenih to radi na uređajima koje su im obezbedili njihovi poslodavci, dok 33% njih priznaje da gleda sadržaj za odrasle na svojim ličnim uređajima koje takođe koriste za posao.
Osim toga, 55% zaposlenih izjavilo je da sada čitaju više vesti nego što je to bio slučaj pre nego što su krenuli da rade od kuće. Mada je ovo razumljivo jer ljudi žele da budu u toku sa najnovijim informacijama o virusu korona, 60% ove aktivnosti obavlja se na uređajima koji se koriste za posao. Ovo potencijalno može dovesti do infekcija uređaja malverom, ukoliko zaposleni ne obraćaju pažnju na resurse i veb-sajtove koje koriste.
Zaposleni takođe razvijaju naviku da koriste svoje lične uređaje za obavljanje posla – povećavajući tako potencijalne rizike od skrivenog IT-ja, uključujući objavljivanje osetljivih informacija. Na primer, 42% zaposlenih koriste privatne i-mejl naloge u poslovne svrhe, a 49% njih priznaje da se korišćenje privatnih naloga u poslovne svrhe povećalo otkad rade od kuće. 38% zaposlenih koristi lične aplikacije za dopisivanje koje njihova IT odeljenja nisu odobrila, od čega je 60% izjavilo da to čini češće u novonastalim okolnostima.
Šta učiniti?
Kako bi preduzeli sve što je u njihovoj moći da sačuvaju bezbednost svojih zaposlenih i korporativnih podataka, kompanija Kaspersky preporučuje poslodavcima sledeće mere:
- Organizujte osnovnu obuku o bezbednosti za svoje zaposlene. Ovo može biti urađeno onlajn i obuhvatiti suštinu prakse, kao što su upravljanje nalogom i šiframa, i-mejl bezbednost, bezbednost krajnje tačke. Kompanija Kaspersky i Area9 Lyceum su pripremile besplatan modul za pružanje pomoći zaposlenima za bezbedan rad od kuće
- Postarajte se da su uređaji, softveri, aplikacije i usluge ažurirani sa najnovijim zakrpama
- Instalirajte provereni zaštitni softver, kao što je Kaspersky Endpoint Security Cloud, na svim krajnjim tačkama, uključujući mobilne uređaje. Svako rešenje koje koristite treba da sadrži zaštitu od veb-pretnji i i-mejl fišinga
Zaposlenima i korisnicima koji rade od kuće i koji moraju da rade na svojim ličnim uređajima, kompanija Kaspersky savetuje:
- Korišćenje pouzdanog bezbednosnog rešenja, kao što je Kaspersky Security Cloud, za sveobuhvatnu zaštitu od širokog opsega pretnji
- Preuzimanje edukativnog i zabavnog sadržaja isključivo sa pouzdanih izvora
Za više informacija o uticaju koji je rad od kuće imao na zaposlene i izveštaj u celini, pogledajte kompletan izveštaj.