Kako je Internet „ubio” novi GAP logo
Složićete se da je danas mnogo lakše iskazati svoje mišljenje nego ranije: putem blogova, foruma, društvenih mreža… Evo interesantnog teksta koji to dokazuje, a preuzet je – pa upravo sa jednog bloga :).
Samo nekoliko dana nakon što je američka kompanija GAP, koja upravlja lancem istoimenih radnji za prodaju garderobe širom sveta, iznenada i bez prethodne medijske najave, na svom internet sajtu obelodanila novi korporativni logo – zbog talasa negativnih komentara i besa korisnika – firma je brže-bolje vratila poznati plavo-beli znak koji je u upotrebi već par decenija.
Eto šta se događa kada se mimoiđe sud onih koji su, hm, „uvek u pravu“, to jest kupaca, zar ne? Jer, kada su baš ti kupci, naviknuti da garderobu kompanije GAP kupuju preko neta, u svom brauzeru ukucali potrebna tri slova tačka kom, imali su šta da vide – na homepage-u kompanije dočekao ih je nepoznati crno-beli logo sa malom plavom kockicom (reminiscencija na stari logo, možda?). „Šta je bre ovo“, upitali su se mnogi od zabezeknutih korisnika, „da nisam pogrešio nešto?“. Taj znak potpuno je odudarao od onoga na šta su navikli, delovao je toliko obično, jednostavno, ne u smislu minimalistički, već kako je to duhovito primetio jedan ozlojeđeni korisnik, „on kao da je rađen u WordArtu, ili na takmičenju učenika osnovne škole“. Zbunjenim kupcima nije ostalo ništa drugo do da se okrenu Tviteru, Fejsbuku i raznim tech forumima kako bi iskazali svoje nezadovoljstvo.
Još jedna "pobeda" interneta: Novi i stari GAP logo, "novi" je opstao 7 dana
A kompanija? U početku, rukovodioci GAP-a branili su novi vizuelni identitet, najavivši čak da će reklamna kampanja i ribrending radnji krenuti intenzivno već od sledećeg meseca… I šta se dogodilo? Nekoliko dana kasnije, osramoćena kompanija prihvata neminovno – vraćaju se starom, proverenom plavo-belom znaku. Predsednica GAP North America Marka Hansen izjavila je da je kompanija svesna (?) koliko su kupci voleli stari logo, i da će nekad možda i doći vreme kada će se izmeniti znak firme, ali čak i da se to desi, oni će to već drugačije rešiti, i bla-bla nešto u tom smislu. Posipanje pepelom, ništa drugo.
I zaista, ovde je u pitanju školski primer kako upasti u zamku menjanja brenda, u ovom slučaju dobro poznatog GAP loga, a da se pritom ne navedu razlozi za jednu tako krupnu promenu. Internet je moćan medij i danas gotovo svi imaju mogućnost da, na osnovu dobijenih informacija, gotovo momentalno odlučuju šta valja, a šta ne. Videćemo, uostalom, da li će se i na koji način jedan tako brzoplet, nesmotren potez menjanja znaka firme odraziti na buduće poslovanje GAP-a. Druge firme će dvaput razmisliti kad se budu upuštali u slične marketinške avanture.
Izvor: Urketov blog